Nakon što je Europska komisija u lipnju odobrila produljenje koncesijskog ugovora, kako doznajemo, Vlada Republike Hrvatske produžuje koncesiju s francuskim Bouyguesom o izmjeni koncesijskog ugovora s ciljem početka gradnje 2.B1 faze punog profila Istarskog ipsilona. Ugovor se produžuje na pet godina, odnosno do 2032. godine. Francuska tvrtka Bouygues tražila je produljenje ugovora na deset godina, no to je vremensko razdoblje prepolovljeno.
Kako nam je potvrđeno iz Ministarstva prometa riječ je o investiciji vrijednoj 1,237 milijardi kuna bez PDV-a koja uključuje dogradnju autoceste od Pazina do tunela Učka u dužini od 28 kilometara.
Također, doznajemo, gradit će se ukupno 31 objekt dužine 2510 metara među kojima 11 vijadukata, 14 podvožnjaka, tri nadvožnjaka te odmorište Rebri.
Iz Ministarstva kažu kako bi cijela ekonomska kombinatorika trebala biti pozitivna za državni proračun te da će donijeti dodatne prihode u proračun.
Dokumentacija je spremna i čeka se zeleno svijetlo Vlade. Radovi bi, prema najavama, trebali početi već ove godine i trajat će tri godine. Radove će izvoditi francuska tvrtka Bouygues, a u projektu sudjeluju domaći podizvođači.
Prema novim ugovorima 95 posto radova izvodit će hrvatske državne i lokalne građevinske kompanije koje su podizvođači u projektu. Investicija predviđa dodatno 1000 zaposlenih, a po završetku ugovora obnovljena dionica ostat će u vlasništvu države. Glavni investitor je Bina-Istra koja se zadužuje kod komercijalnih banaka.