Zbog Viadukta je otkazana izgradnja mosta Čiovo, a prestali su radovi i na obilaznici kod Zaprešića. Jedna uprava dala je ostavku, nova pokušava riješiti probleme, dok radnici žive na dug.
Viaduktovi radnici, od kojih je dio radio i na izgradnji mosta, ove godine još nisu dobili plaću. Žive na dug i u strahu pa su tražili da im zaštitimo identitet. Ovo su njihove priče.
"Posuđivam, snalazim se, jučer me i banka zvala, prva rata nisi platio, pa evo i druga rata kredita. Ušao sam i u minus i to dobro, bio sam prinuđen. Snalazim se. Malo imam tu rodbine u Kaštelu pa dođu, i izađu u susret, no to nije rješenje. Ništa ti ne pomaže 100 ili 200 kuna ako ti se da, da se ti malo pomogneš ovdje", rekao nam je jedan radnik.
"Evo 4 plaća nije stigla..Osjećam se pniženo, poniženo, već sam prošao to, ovo mi je četvrti put", požalio nam se radnik.
Sindikat graditeljstva Hrvatske broji više od 400 članova iz tvrtke Viadukt. U njihovo ime s Upravom pregovara da im se isplate plaće.
"Postoji mogućnost - na što još uprava nije u potpunosti pristala - da se radnicima kad već nema novaca u tvrtci isplate minimalne plaće preko Agencije za osiguranje radničkih potraživanja", objasnio nam je Domagoj Ferdebar, glavni tajnik Sindikata graditeljstva.
Tvrtka je blokirana. Nova uprava pred kamere ne želi. Na pitanje kad će plaća, stiže priopćenje da na tome rade, a kad će završiti taj posao ni sami ne znaju.
"Nova Uprava zajedno s najbližim suradnicima poduzima sve moguće radnje kako bi u razgovoru s kreditorima, dobavljačima i podizvođačima postigla dogovor o deblokadi poslovnih računa društva, čime bi se stvorili preduvjeti za isplatu zaostalih plaća radnicima", stoji u njihovom priopćenju.
U Zaprešiću je Viadukt radio obilaznicu koja je u promet trebala biti puštena prije deset dana. Ostalo je još nekoliko stotina metara za asfaltirati, ali posao je stao. Hrvatske ceste i uprava Viadukta danas su na sastanku dogovorili da će posao dovršiti podizvođač.
"Očekuje se sljedeći tjedan potpis tog podugovora i u mjesecu travnju nastavak radova na ovoj našoj južnoj obilaznici. Kao što možete vidjeti ovi su radovi u visokom stupnju gotovosti, što znači da bi za sljedeća tri mjeseca ova faza mogla biti gotova", kazao nam je Željko Turk, gradonačelnik Zaprešića.
Prije nego je zapala u probleme, tvrtka je gradila zračnu luku Franjo Tuđman. Njihov je logo na projektima po cijeloj Hrvatskoj. Izgradili su most na rijeci Dravi kod Belog Manastira koji još uvijek ne vodi nigdje.
Probili su brojne tunele. Radili su i morske luke poput ove u Rijeci. Ime tvrtke stare 70 godina nose i sami vijadukti na autocestama...
Čvor Donja Zdenčina vrijedan je 60 milijuna kuna i to nije jedini projekt koji je Viadukt radio na hrvatskim autocestama. Radio ih je nekoliko u svim smjerovima, a cjelopkupna vrijednost u svim smjerovima premašuje nekoliko milijardi kuna.
Posla je bilo, a ono što ih je otjeralo u dugove su ponude na natječajima. Da bi prošli morali su ponuditi najnižu cijenu, koja je često puta graničila s dampinškim. Onda još nepovoljni krediti, malverzacije, promjene na tržištu - brojni su razlozi da su mnoge nekad uspješne građevinske tvrtke propale.
"To je jedan od razloga zašto ni gospodarski rast nema puno veći zamah, jer znamo da graditeljstvo ima dobar udio u BDP-u i da jedno radno mjesto otvoreno u graditeljstvu otvara tri radna mjesta u drugim djelatnostima", objašnjava Mirjana Čagalj, direktorica Sektora za graditeljstvo pri HGK.
Tako ni radnici s početka priče ne znaju hoće li sutra imati radno mjesto.
"Jako nam je teško, osjećamo se jako poniženi, ja koji sam proveo život u ovoj firmi korak sam do mirovine, a sad moram ići u ove zadjne dane tražiti kruha na drugom mjestu", kazao nam je jedan radnik.
U Viaduktu ima više od tisuću radnika. Već 4 mjeseca svi su volonteri.