Velika seoba kupaca po šoping-centrima u Zagrebu

Dolaskom H&M-a u Zagreb nekim trgovcima je svanulo, a nekim se smračilo.

8.6.2011.
11:56
VOYO logo

"Dolaskom H&M-a promet je znatno porastao trgovcima koji posluju u Arena Centru, a bitno je pao, između 20 i 30 posto, u dućanima u trgovačkim centrima City Centar One i Avenue Mall", kaže Željko Jeger, predsjednik Udruge malih zakupaca u velikim trgovačkim centrima. H&M nudi široku paletu proizvoda, pa je konkurencija mnogima, a ne samo trgovcima tekstilom i njegovog cjenovnog razreda, objašnjava Jeger.

"Zato će mnogi ostaviti novce u toj velikoj trgovini, a ne u nekoj drugoj, što je loše, a dobro je to što je u neke trgovačke centre H&M doveo kupce", kaže Jeger. Ipak, za razliku od trgovaca u Arena Centru, najiščekivaniji modni brend u Hrvatskoj nije usrećio trgovce u Centru Cvjetni, gdje su Šveđani početkom travnja otvorili prvu trgovinu. "Znalo se i ranije da će u tom centru raditi samo H&M. Nadajući se da će biti drugačije, neki trgovci su tamo ipak zakupili prostor. No, neće biti dobro", kaže Jeger, ističući da su među nezadovoljnim trgovcima i neki članovi njegove udruge.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Trgovine u Horvatinčićevom centru ne rade toliko loše, ali s obzirom da su troškovi najma previsoki (od 49 eura po metru četvornom pa naviše) treba ostvariti izvrstan promet da bi se uspješno poslovalo, objašnjava šef Udruge malih zakupaca.

Nema mjesta za sve

Nakon što H&M najesen otvori nove trgovine u donedavno najposjećenijim zagrebačkim trgovačkim centrima, City Centeru One i Avenue Mallu, situacija bi se trebala vratiti u normalu, odnosno dio kupaca će se vjerojatno vratiti u te šoping-centre.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

S obzirom na gospodarsku situaciju u zemlji i lošu kupovnu moć građana, svi centri, posebno oni u zapadnom dijelu Zagreba, neće moći opstati. Uz sadašnju oštru konkurenciju, treba računati i na nove takmace koji će tek doći na zagrebačko tržište, a kako procjenjuje Željko Jeger, pozicije trgovačkih centra će se iskristalizirati sljedeće godine.

Psihološki strah u izbornoj godini

"Unutar trgovačkih centara nužno je napraviti preraspodjelu ukupnih troškova, pa i cijena najamnina. Smatram da će partnerski odnos investitora, odnosno vlasnika prostora i trgovaca biti ključan za opstanak trgovačkih centara. Također, smatram da postoji prostor za spuštanje cijena najma", poručio je Jeger. Osim H&M-a, razloga za zadovoljstvo trgovci nemaju jer ni u ovoj godini nije zabilježen rast maloprodaje. Teško da će bolji rezultati biti ostvareni do kraja 2011. godine. Naime, izbori donose psihološki strah i utječu na ponašanje kupaca. U pravilu, mjesec dana prije izbora i mjesec dana nakon izbora trgovcima pada promet.

Vezani članci:

arti-201105030503006 arti-201105270703006 arti-201104080047006 arti-201103160484006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo