Ministarstvo znanosti i obrazovanja izradilo je kurikulum za novi izborni predmet, radnog naziva Kritičko mišljenje, koji bi bio alternativa za učenike koji ne upisuju vjeronauk.
"Nije bila ideja da napravimo pandan vjeronauku, nego još jedan predmet koji će biti ponuđen djeci koja ne upisuju vjeronauk", rekao je ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs.
Rekao je i da će vjerojatno biti uveden školske godine 2023./2024., a naknadno će se odlučiti hoće li se uvesti odmah u sve škole ili prvo u pedesetak eksperimentalnih.
Neki će ga učenici izabrati, neki ne, a mi smo pitali vas - da sada možete birati, biste li odabrali predmet "Kritičko mišljenje" umjesto vjeronauka?
"Nadam se da produkt neće biti apsolutni kritičar. Pedagogije radi", napisala je komentatorica. Mnogi se boje upravo toga - "prekritičkog" pristupa temama. Drugi se pak pitaju je li uopće, u ovoj državi, moguće razviti takav oblik mišljenja?
A kakvo će to mišljenje biti? Neki misle da to ovisi o profesoru, više nego kurikulumu...
Ima i čitatelja kojima pohađanje takve vrste nastave uopće nije upitno:
"Naravno da bih odabrao Kritičko mišljenje. Nažalost, mnogi ga neće moći odabrati, iako bi htjeli, jer će ih Crkva ucijeniti njime, uz onaj paralelni vjeronauk u župi, za dobivanje sakramenata", dodao je jedan od komentatora. Veliki broj čitatelja spominje upravo vjeronauk...
A razlozi za pohađanje, odnosno ne pohađanje ovog predmeta su raznoliki. Donosimo nekoliko u nastavku: