RTL DANAS OTKRIVA /

Uskrsna afera otvorila Pandorinu kutiju: uopće ne postoji pravilnik o postavljanju šahtova u tunelima!

Jedan šaht u tunelu Sveti rok izazvao je velike smjene u HAC-u. No, otkriva se polako da nije problematičan samo jedan šaht, niti da je to otkriveno uoči uskrsnih praznika

9.4.2016.
18:29
VOYO logo
Image
TKO JE OVDJE LUD? /

Građani zatrpali inbox RTL Direkta: zašto HAC popravlja šahtove u vrijeme najvećih gužvi?

Image
TKO JE OVDJE LUD? /

Građani zatrpali inbox RTL Direkta: zašto HAC popravlja šahtove u vrijeme najvećih gužvi?

Šaht koji se popravljao u tunelu Sv. Rok zbog čega je na uskrsni ponedjeljhk nastala 8 kilometara duga kolona tek je jedan od 40 koji, kako tvrdi Jutarnji list, nisu ispravni i prijete vozačima.

"Zbog samih gabarita tunela, odnosno ograničenog prostora u tunelu posljedice mogu biti jako velike, odnosno posljedice mogu biti smrtno stradavanje osoba", izjavio je prometni stručnjak Rajko Horvat.

Zbog radova na Uskrs ekspresno je smijenjeno čak četvero direktora i voditelja. Iz Nezavisnog cestarskog sindikata tvrde da je izvještaj unutarnje kontrole poslan ministru Olegu Butkoviću napravljen nestručno, namješteno i pod pritiskom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Smijenjeni su nižerangirani rukovodioci, a stvarni problem i stvarna odgovornost je na upravi Hrvatskih autocesta", kazao je predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata Mijat Stanić.

Oni kažu da se radi o obmani javnosti te da nikada nisu zaprimili izvještaj o 40 neispravnih šahtova. Tvrde brojka je znatno manja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"HAC planira sanaciju 4 revizijska okna u tunelu Sveti Rok koja nisu  procijenjena kritičnim, tj. ne predstavljaju opasnost za promet", glasilo je priopćenje.

Prema izvještaju, koji HAC osporava, za loše stanje većine šahtova odgovorna je loša gradnja.

"Očito je da su radovi loše izvedeni, a razlog zašto su loše izvedeni je to što nije bilo inspekcije koja bi utvrdila kvalitetu izvedenih radova", dodaje Horvat.

Image

(Foto: Zeljko Mrsic/24sata)

Tekst se nastavlja ispod oglasa

A i da je bila pitanje je na što bi se pozvala jer Hrvatska od 1996. nema pravilnik o prometno - građevinskim elementima u gradnji tunela.

"Ali to pokazuje da još uvijek nema jasnih pravila o izgradnji tunela odnosno postavljenih pravila kako se trebali svi sustavi pa i ovakvi šahtovi postavljati", kaže Horvat.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sedamnaest kilometar duga kolona bila je i lani kada su u tunelu Plasina za praznik rada mijenali okvire neispravnih šahtova. Upravo je u tom tunelu 2013. zbog puknutog poklopca šahta došlo do nesreće. Stanić upozorava da se šahtovi ne pregledavaju zbog štednje.

"Nisu samo šahtovi problematični. nas čekaju i mnoge druge situacije, rupe na sanaciji mnogih objekata jer je politika bila nećemo ulagati u nešto što će uskoro preuzeti koncesionar", dodaje Stanić.

Iz HAC-a tvrde kako će četiri problematična šahta u sv. Roku sanirati najkasnije do početka turističke sezone.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo