USKOK je pokrenuo izvide o luksuznom Mercedesu iz dvorišta ministrice regionalnog razvoja i fondova Europske unije Gabrijele Žalac, objavio je u utorak Jutarnji list, ističući da su u tom slučaju već ispitani i prvi svjedoci.
Dnevnik navodi da su informacije o USKOK-ovim izvidima došle dok ministrica čeka hoće li biti optužena za kazneno djelo zbog naleta automobilom na desetogodišnju djevojčicu 9. ožujka ove godine te uoči odluke Povjerenstva za sprečavanje sukoba interesa u aferi Mercedes.
Je li bilo nezakonitosti?
"Medijski napisi o tom slučaju te javni istupi same ministrice i drugih umiješanih osoba izazvali su i interes USKOK-a koji je odlučio prikupiti i provjeriti sve podatke kako bi se utvrdilo je li u cijeloj priči možda bilo nezakonitih pogodovanja, trgovanja utjecajem ili sličnih kaznenih djela iz nadležnosti tog tužiteljstva", navodi dnevnik.
Nakon ministričinih 'konfuznih' izjava o tome tko je i kako nabavio automobil, ali i cijeni najma afera Mercedes bacila je novo svjetlo na odnos ministrice Žalac i vlasnika tvrtki Jolly Auto Line i Star Rent a Car, Josipa Stojanovića Jollyja. Jer, tvrtka Jolly Auto Line sudjelovala je i sudjeluje u natječajima za modernizaciju splitskoga gradskog i prigradskog prometa, vrijednima više desetaka milijuna kuna, koji se financiraju sredstvima EU-a. Jedan od tih natječaja raspisalo je izravno Ministarstvo regionalnog razvoja i europskih fondova na čijem je čelu Gabrijela Žalac, navodi Jutarnji list.
Tko je stvarno koristio Mercedes?
"Iz pouzdanih izvora doznali smo da su istražitelji u međuvremenu upravo po nalogu USKOK-a na terenu obavili obavijesne razgovore s više osoba kako bi se prikupili podaci o tome tko je stvarno koristio Mercedes 'parkiran' u dvorištu obiteljske kuće ministrice Žalac. Navodno se prikuplja i sva potrebna dokumentacija vezana uz najam vozila, a provjeravaju se i informacije o poslovnoj povezanosti Stojanovićevih tvrtki s Ministarstvom", ističe dnevnik.
Istražitelji bi tijekom izvida s jedne strane trebali utvrditi jesu li možda Stojanovićeve tvrtke imale povlašteni tretman na natječajima ili drugim poslovima s državom, a s druge strane bi se trebalo utvrditi sve relevantne činjenice vezane za najam Mercedesa, tko je kada i s kim dogovarao i ugovorio najam upravo tog vozila, tko je plaćao mjesečne rate, zašto je ugovor o najmu ovjeren tek mjesec i pol nakon sklapanja, iako ovjera uopće nije bila nužna te postoji li opcija da najmoprimac otkupi vozilo nakon isteka ugovora o najmu i pod kojim uvjetima, piše Jutarnji list.