Hrvatske autoceste poslale su danas medijima reagiranje na objavu ugovora i aneksa ugovora s Poslovnom udrugom hrvatskih tvrtki koje su angažirane na izgradnji dionice Ravča - Ploče autoceste Split - Dubrovnik, te usporedbe prvotne i izmijenjene trase te dionice.
arti-201002250622006Podsjetimo, ugovori koje je jučer objavio net.hr uskoro će završiti u rukama istražitelja, s obzirom da je Mijat Stanić, predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata posumnjao da se radi o kršenju Zakona o javnoj nabavi. Trasa je, naime, toliko drastično izmijenjena da je HAC vrlo vjerojatno bio dužan raskinuti ugovor s prvotnim izvođačima radova i raspisati novi natječaj, a ne sklopiti aneks ugovora s istim ponuđačima.
HAC pak tvrdi da je "aneks osnovnog ugovora sklopljen 2008. godine nakon provedenih postupaka sukladno propisima i aktima društva, uz ishođenu prethodnu suglasnost Nadzornog odbora koja je usvojena jednoglasno" te objašnjavaju kako su zbog promijenjenih okolnosti morali ići u izgradnju te dionice po novoj trasi. Napominju i da su izabrali jeftiniju dionicu, iako je umjesto predviđenih 1.793.987.738,17 kuna, cijena dionice narasla na 2.663.216.696,33 kuna. Očitovanje HAC-a prenosimo u cijelosti:
"Osnovnim Ugovorom iz 2005. godine, temeljem izrađenog idejnog rješenja, ugovorena je izgradnja 'južne trase' dionice Ravča - Ploče 2 do mjesta Staševica u dužini od 19 kilometara. Ugovor nije obuhvaćao izgradnju nastavka autoceste od Staševice do spojne ceste za luku Ploče u dužini od 5 kilometara, za koji dio još nije bilo ni idejnih rješenja.
Nakon što je 15. svibnja 2007. godine potpisan Protokol o suradnji između Ministarstva komunikacija i transporta BiH i Ministarstva mora, turizma, prometa i razvitka RH i utvrđena kontaktna točka na Vc koridoru pristupilo se usklađivanju projekta autoceste A1 s navedenim novim okolnostima.
Po idejnom rješenju nova 'sjeverna trasa' pokazala se financijski povoljnija. 'Sjeverna trasa' dionice u usporedivom broju kilometara (19 kilometara do Staševice) sa starom 'južnom trasom' jeftinija je najmanje za 350 milijuna kuna.
Na osnovu izrađene konačne projektne dokumentacije (glavnih projekata) i pripadajućih troškovnika ukupna vrijednost dionice Ravča - Ploče 2 po 'sjevernoj trasi' dužine 26 kilometara iznosi 2,11 milijardi kuna.
Kompletna dionica do spojne ceste za luku Ploče po 'južnoj trasi' bila bi dužine 24 kilometara, od kojih je 19 kilometara do Staševice ugovoreno na iznos od 1,75 milijardi kuna. Izgradnja 5 kilometara nastavka dionice do spojne ceste za luke Ploče, koje je još trebalo ugovoriti, procijenjena je na dodatnih 450 milijuna kuna po cijenama ugovorenim za 19 kilometara, tako da bi ukupna vrijednost 'južne trase' dionice iznosila minimalno 2,2 milijarde kuna.
Aneks osnovnog ugovora sklopljen je 2008. godine nakon provedenih postupaka sukladno propisima i aktima društva, uz ishođenu prethodnu suglasnost Nadzornog odbora koja je usvojena jednoglasno", poručuju HAC-ovi glasnogovornici.