Poznati hrvatski arhitekt i urbanist Branko Silađin (86) u svojoj dugoj karijeri bio je na čelu niza projekata koji su ostvarili sintezu povijesnih slojeva i novog urbanog oblikovanja. No, kada je u pitanju Pelješki most, ima nekoliko primjedbi.
''Ni u primisli mi nije negodovanje, nažalost velik je broj onih koji to tako čitaju i reagiraju, ja samo pokušavam spustiti loptu umjetno politički stvorene i njegovane nacionalne euforije na zemlju. Ukazati na, nažalost, time stvorene, gotovo neizbježne, trajne i sigurno nepovoljne posljedice na ovaj bogomdani prostor, na gotovo nevjerojatne potencijale kontinuiteta kvalitetnog života u mogućem primjerenom odnosu Čovjeka i Prostora'', kazao je Silađin za Novi list.
Prokomentirao je kako je engleski novinar The Sunday Timesa vidio nedirnutu prirodu Pelješca ''do koje se može samo makadamskim cestama, a koja pruža uživanja u davno zaboravljenim vremenima'', dok ''mi ne vidimo nepotrebno trajno uništeni krajobraz, nužno uništen potrebama suvišne prometnice''.
''Prometnice koja je interesno pažljivo odnjegovana u krucijalno nacionalno političko pitanje i problem nacionalnog jedinstva. Stavljanje u prvi plan pitanja granica, jedinstva hrvatskog teritorija, uporno je njegovano godinama i postalo je osnovni nacionalni cilj, a ako je nešto izmišljeno i promjenljivo to su granice. Za mog života mijenjane su četiri puta, a ako doživim 1. siječnja 2023. doživjet ću i petu promjenu granica. Ako je nešto promjenljivo na ovom planetu, to su granice'', naglasio je urbanist.
''Novi put do Dubrovnika je duži, a već danas ako se nekom žuri brže će poći preko Neuma. Sve je u ljudima, i nažalost u interesu pojedinaca i interesnih grupa. Treba se podsjetiti kako su Nijemci našli interes i rješenje pristupa Berlinu u najžešćoj fazi hladnog rata stvaranjem cestovnog koridora, kojim sam i ja bez problema došao do Berlina 1961.'', rekao je Silađin.
Komentirao je nekretninski bum koji je dogodio na području Pelješca i kako je sve bilo u režiji interesa i kapitala.
''Svi znaju kako su na prvi glas o gradnji mosta pokupovani milijuni kvadrata na Pelješcu po manje od 1 DM, a danas su te cijene porasle i 40 puta. Zna se i čeka nekretninski bum i bezočno betoniranje i građenje, ne prostora za život, već stvaranja mrtve ulagačke materijalne vrijednosti kuća, objekata, apartmana… To svi znaju. Neki to proglašavaju i razvojem, ali vide i realnost'', kazao je Silađin.