Učenici od prvog do četvrtog razreda osnovne škole dobit će novi predmet naziva praktične vještine, piše u utorak Jutarnji list.
Prvi je put kurikulum novoga predmeta spomenut u Javnome pozivu za izbor članova radne skupine za rad u sklopu eksperimentalnog programa cjelodnevne škole, objavljenom na stranicama ministarstva.
Od jeseni u 50-ak škola kreće eksperimentalna provedba projekta cjelodnevne škole, koja podrazumijeva boravak djece u školi do popodnevnih sati (još nije definirano do koliko).
Novi elementi: samostalnost i briga o sebi
Ministarstvo još nije predstavilo cjelovit projekt, no kako je pisao Jutarnji u nedjelju, jedna od novosti jest da učiteljice razredne nastave više neće održavati nastavu tjelesne i zdravstvene kulture nego će se u školama zaposliti magistri kineziologije. Pritom se u četvrtom razredu osnovne povećava satnica tjelesnog s dva na tri sata.
Novi predmet praktične vještine trebao bi biti jedan od nastavnih sadržaja kroz koji će učiteljice razredne nastave kompenzirati gubitak sati tjelesne i zdravstvene kulture.
Predmet praktične vještine učenici bi imali jedan sat tjedno, a kako doznajemo, osnovni elementi novoga kurikuluma bili - samostalnost i briga o sebi, sigurnost, promet i prva pomoć, potom dizajn i izrada rukotvorina (i ostalih proizvoda), dom i okruženje kućanstva, financije (i ekonomija) te participacija i poduzetništvo.
Učenici bi učili o zdravoj prehrani i higijeni
Prema prvim konturama predmeta praktične vještine, učenici bi među ostalim učili o zdravoj prehrani, higijeni, dnevnoj organizaciji dana, a očito je da se ovim predmetom u škole vraća i dio vještina koje su nekadašnje generacije učile kroz domaćinstvo.
Taj dio će obuhvaćati poučavanje o kućanskim poslovima - čišćenju, kuhanju, recikliranju i slično. Učiteljice bi djecu trebale poučavati i tomu kako funkcioniraju kućanski aparati, pa i kako popraviti jednostavne kvarove u kućanstvu.