Učenici četvrtih razreda ne znaju pisati sva slova!

Istraživanje koje je provela skupina stručnjaka na čelu s prof. dr. A.

20.6.2011.
13:15
VOYO logo

Predmet analize skupine stručnjaka na čelu s prof. dr. Antom Beženom bili su nacionalni ispiti koje je 2008. pisala kompletna populacija učenika 4. razreda osmoljetke, njih 45.292.

Provjeravalo se razumijevanje teksta, znanje jezika te sposobnost pisanja sastavaka, a nakon provjere svakog testa rezultati su bili šokantni. Naime, u čak 95 posto sastavaka pronađene su sintaktičke pogreške povezivanja rečeničkih dijelova, u 76 semantičke, a u 80 posto pravopisne.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Stručnjaci tvrde kako je većina pogrešaka nastala kao posljedica koncepcije nastave hrvatskoga jezika koja se temelji na učenju napamet gramatičkih definicija i književno-umjetničkih pojmova.

Bežen ističe kako najviše zabrinjava podatak prema kojem 20 posto učenika 4. razreda još nije savladalo tehniku pisanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

''Pojedini desetogodišnjaci čak ne znaju ni sva slova. Neki, dok pišu, konstantno preskaču slova, a ima djece koja uopće ne pišu pisanim, nego samo tiskanim slovima, što je vrlo zabrinjavajuće. Istina, pisana slova zahtijevaju složeniju grafomotoriku, no ako se taj trend nastavi, bojim se da djeca više neće znati pisati'', rekao je za Jutarnji list.

Identične rezultate dala je i analiza njihovih pisanih radova. Sastavak koji ima glavu i rep zna napisati samo 15 posto učenika. Njih 23 posto u sastavku niže rečenice bez ikakvog smisla. Identičan postotak učenika ne čini nikakav misaoni napor, nego mahinalno prepisuju dijelove polaznoga teksta.

Vezani članak:

arti-201104280412006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo