CIJENE RASTU, ALI ŠOPING NE STAJE /

U Zagrebu je otvoreno desetak novih hipermarketa: 'Na tržište je ušao novi igrač'

Image
Foto: Sanjin Strukić / PIXSELL

Ekspanzija domaćih trgovaca poklapa se s oporavkom trgovine u prošloj godini kada je promet u trgovini na malo u prvih 11 mjeseci bio 15 posto veći u odnosu na isto razdoblje 2020.

7.1.2022.
9:37
Sanjin Strukić / PIXSELL
VOYO logo

Dok najavljuju nova poskupljenja, trovački lanci u Hrvatskoj neumorno otvaraju i nove supermarkete i trgovine. Jutarnji list piše da su tijekom studenoga i prosinca Konzum, Lidl, Kaufland, Plodine i Pevex samo su u Zagrebu i u naseljima zagrebačkog prstena otvorili desetak novih hipermarketa, supermarketa i samoposluga. Kada se tomu pribroje i trgovine koje su u istom razdoblju otvorili Studenac, Stanić, Tommy i drugi maloprodajni lanci u ostalim dijelovima Hrvatske, dolazi se do brojke od dvadesetak novootvorenih lokacija za kupovinu robe široke potrošnje.

U protekla dva mjeseca supermarketi su, primjerice, otvoreni i u Vrbovcu, Križevcima, Svetoj Nedjelji, Donjoj Stubici, Popovači, Vrbovskom, Rakovici, Čabru i na Šolti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Trgovački lanci okreću se manjim mjestima

U konzultantskoj tvrtki Colliers za Hrvatsku, Sloveniju i BiH kažu kako je u tijeku ekspanzija domaće trgovine robom široke potrošnje.

"U prirodi je trgovine da se nastoji proširiti, a mi smo najavljivali da će vodeći maloprodajni trgovački lanci nakon velikih gradova - Zagreba, Splita, Rijeke i Osijeka - krenuti u širenje na manja gradska središta. To se sada i događa", kazala je za Jutarnji list Vedrana Likan, direktorica Colliersa za Hrvatsku, Sloveniju i BiH.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ona ističe dva čimbenika koja su doprinijela ekspanziji domaćih trgovaca. Prvi je, kaže, ulazak talijanskog Eurospina na domaće tržište, a drugi - pojačano kreditiranje banaka.

'Vidljiv je utjecaj pojave Europsina'

"Ako pogledamo da su najjaču aktivnost u otvaranju novih trgovina imali upravo trgovci hranom poput Konzuma, Lidla ili Kauflanda, onda je tu vidljiv utjecaj pojave Eurospina, koji je u prvih godinu dana u Hrvatskoj otvorio petnaestak supermarketa", kaže Likan te dodaje kako nije neočekivano da su poslovne banke spremne kreditirati nova ulaganja u trgovinu jer vide mogućnost zarade na takvim projektima.

Ekspanzija domaćih trgovaca poklapa se i s oporavkom trgovine u prošloj godini. Promet u trgovini na malo u prvih 11 mjeseci prošle godine bio je 15 posto veći u odnosu na isto razdoblje 2020., a ukupan prihod trgovaca bio je oko 260 milijardi kuna. Likan je za Jutarnji liste kazala da će trgovački lanci, nakon velikih gradova, upustiti se i u ekspanziju u manjim gradovima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo