Sabor, Vlada, ministarstva te državne agencije i uredi koriste oko 5000 vozila, pri čemu je taj vozni park lani, usred krize, pojačan za tristotinjak automobila.
Premda oko 80 posto voznog parka zapravo čine vozila iz sustava MUP-a, u oči upadaju posebno opremljeni i zaštićeni automobili kojima se služe premijerka Jadranka Kosor, šef Sabora Luka Bebić te predsjednik Ivo Josipović, čijem su Uredu na raspolaganju vozila Počasne zaštitne bojne, koja je dio Glavnog stožera Oružanih snaga.
Ministri se u pravilu voze u BMW-ovima serije 5 i Audijima A6, koji prosječno zapadaju oko pola milijuna kuna, a ponajprije je riječ o potpredsjedniku Vlade Domagoju Ivanu Miloševiću (BMW 5), te o ministrima Martini Dalić, Branku Bačiću, Darku Milinoviću, Petru Čobankoviću, Božidaru Pankretiću, Draženu Bošnjakoviću, Jasenu Mesiću i Tomislavu Iviću (svi Audi A6), dok BMW-ove serije 5 koriste i Đuro Popijač, Gordan Jandroković i Damir Bajs. Iz tog standarda iskaču ministri Božidar Kalmeta (BMW M5), Davor Božinović (Mercedes E250) i Tomislav Karamarko (Audi A8), dok je ispod "prosjeka" ministar Davorin Mlakar s Audijem A4, piše Slobodna Dalmacija.
Bi li ove luksuzne automobile primjerice mogla zamijeniti Škoda Superb, kao što su to u anketi predložili čitatelji splitskog dnevnika? U opciji ima raspon motora od štedljivog dizelaša 1.6 TDI sa 105 konjskih snaga do "nabildanog" benzinca 3.6 VR6 s 260 "konja", s pogonom na sva četiri kotača i automatskim mjenjačem, pa svatko može izabrati optimalnu verziju.
U situaciji kada sve više hrvatskih građana jedva prživljava i kada se državna blagajna sve češće puni posuđenim novcem, trebalo bi stati na kraj gramzivosti onih koji luksuzne automobile kupuju tuđim novcem.
Vezani članci:
arti-201104010830006 arti-201003260108006 arti-201008300034006 arti-201004010702006