Posao od 385,4 milijuna kuna koji uključuje izradu pet brodova izrađenih prema projektu Brodarskog instituta, a koji se grade u škveru koji vodi Tomislav Debeljak, potpisan je u prosincu 2014. godine. Potpisali su ga Tomislav Debeljak i Ante Kotromanović, tadašnji ministar obrane.
Tada je rečeno, podsjeća Slobodna Dalmacija, da će prototip "uz opremanje naoružanjem i pratećim uređajima" biti izgrađen za samo 12 mjeseci. Plan je da brodovi budu korišteni za potporu otočnom stanovništvu te sudjelovanje u akcijama traganja i spašavanja na moru.
Od tada je prošao 31 mjesec, a prvi brod još uvijek boravi u škverskom akvatoriju. Iz MORH-a napominju kako će brod biti porinut u more do kraja godine.
'Kašnjenje u realizaciji projekta je posljedica kašnjenja u izradi glavnog projekta i radioničke dokumentacije. Ugovorom je definirana mogućnost da se tijekom izrade glavnog projekta mogu primijeniti i bolja rješenja od predviđenih pretprojektom, a mogu biti inicirana od graditelja, naručitelja (MORH) i klasifikacijskog društva. Sve izmjene koje je predložio graditelj (Brodosplit), a koje je naručitelj odobrio, predstavljaju poboljšanja i ista nisu povećala vrijednost ugovora', stoji u mailu MORH-ove Samostalne službe za odnosu s javnošću i izdavaštvo.
Nastavlja se izgradnja
Iz Ministarstva obrane napominju kako je 'trenutačno u fazi opremanje broda i obuka posade, nakon čega predstoji ispitivanje broda i brodskih sustava u luci i na moru". Dodaju kako je primopredaja prototipa OOB planirana do kraja 2017. godine, odnosno 'nakon uspješno provedenih prijemnih i verifikacijskih ispitivanja'.
Nakon toga, kažu iz Ministarstva, nastavit će se ugovorena izgradnja četiriju brodova iz serije.
Iz Brodosplita se nisu željeli očitovati o ovoj tajanstvenoj izgradnji i produljenju rokova.