JESMO LI POHLEPNI? / Turistički stručnjak tvrdi da će doći do određenog spuštanja cijena: 'Zajahalo se na valu inflacije... Evo koji je cilj'

Luksuzni turizam je cilj mnogih destinacija, cijene je podigla i inflacija, ali 'nisam posve siguran da i kvaliteta usluge opravdava određene visoke cijene u pojedinim sektorima'

28.6.2023.
22:55
VOYO logo

"Zasigurno postoje mnogi turistički aranžmani povoljniji nego ljetovanje u Hrvatskoj. Tu treba biti oprezan, usporediti istu kvalitetu usluge. I Turska i Grčka i sjeverna obala Afrike imaju različite turističke modele, doživljaj je nešto što nas tjera da putujemo i zasigurno će naši ljudi posjetiti obližnje destinacije. S obzirom na trenutnu razinu cijena, iz godine u godinu ovaj turizam postaje sve nedostupniji domaćem čovjeku", komentirao je Vanja Vitezić s opatijskog Fakulteta za menadžment u turizmu gostovao za RTL Direkt, prenosi Danas.hr.

Image
'OVO NE SLUTI NA DOBRO' /

Je li nam ugrožena turistička sezona? Stručnjak ostao frapiran kada je usporedio brojke: 'Mnogi su postali pohlepni'

Image
'OVO NE SLUTI NA DOBRO' /

Je li nam ugrožena turistička sezona? Stručnjak ostao frapiran kada je usporedio brojke: 'Mnogi su postali pohlepni'

Iduća godina će pokazati jesmo li nerazumno dizali cijene

Jesu li pak cijene prenapuhane kaže da će biti puno lakše komentirati za šest mjeseci. "Svakako će 2024. godina pokazati jesmo li nerazumski raspolagali cijenama u našem turizmu. Činjenica je da je inflacija, inflatorski pritisci su tu, porasla je cijena inputa i cijena rada, međutim, nisam posve siguran da i kvaliteta usluge opravdava određene visoke cijene u pojedinim sektorima turizma.", smatra.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vjeruje da svakako igra ulogu i pohlepa, a negdje su cijene neopravdano dignute na valu inflacije. "Tu je zajahalo na valu inflacije i pružatelji usluga koji ne opravdavaju kvalitetom visoku cijenu. Činjenica je da su turisti sve informiraniji, teško je zafrknuti nekog. Vrijednost za novac je to što će prevagnuti, a sljedeće godine vidjet ćemo imamo li ljude koji se vraćaju", kaže, ali ističe kako je luksuzni turizam ipak cilj.

Luksuzni turizam je cilj

"Želja nekih destinacija i strateško usmjerenje već par godina je ka luksuznom turizmu i turizmu visoke dodane vrijednosti, a mislim da strateški je to odrednica i hrvatskog turizma. U tim destinacijama visoka cijena podržana je i visokom kvalitetom usluge", kaže.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na pitanje je li ulazak u eurozoni i Schengen donio rezultate kakvi su se očekivali, ističe da statistiku oko brojki noćenja treba uzeti s dozom rezerve.

"Činjenica je da smo mi dostigli rezultate 2019. rekordne, i premašili smo u prvih pet mjeseci 2020. godinu. Nerado govorim o tim fizičkim pokazateljima koji mogu biti jamac određene uspješnosti u sezoni, ali volio bih da pričamo o drugim faktorima - potrošnja po proizvodu, udio domaćeg proizvoda u ukupnom turističkom proizvodu, udio domaćih turista. Ne treba otpisivati, ne paliti sve alarme ovu sezonu, ali očekuje nas i srpanjska rupa i late minute aranžmani, određeno spuštanje cijena, pogotovo u sektoru privatnih iznajmljivača". ocijenjuje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo