TKO ĆE PRIJE POPUSTITI? / Trgovci odgovorili Filipoviću: 'Bez uporišta smo optuženi za manipulacije...'

Image
Foto: Shutterstock

'Ovim putem u ime svih trgovaca kojima ste se obratili sa zahtjevom za dostavom podataka o cijenama ističemo da su trgovci spremni sudjelovati u realizaciji mehanizma praćenja cijena nakon što prethodno između trgovaca i Ministarstva detaljno bude usuglašen te javno objavljen način provedbe mehanizma usporedbe cijena, sve kako bi se osigurao ispravan prikaz stanja na tržištu i spriječila daljnja reputacijska šteta koju smo zajedno s ostalim trgovcima u proteklom razdoblju neopravdano pretrpjeli', kaže Evačić

17.1.2023.
11:55
Shutterstock
VOYO logo

HUP-ova Udruga trgovine poslala je jutros ministru Filipoviću i njegovom Ministarstvu gospodarstvu vezano uz njihov ponovljeni zahtjev za dostavom 80 cijena proizvoda. Oni tvrde da će surađivati, ali da im nisu ni na koji način pojasnili metodologiju usporedbe cijena.

Već je jučer predsjednik Udruge, Martin Evačić rekao da iz popisa kojeg je Vlada dala, nije jasno na koji se proizvod što odnosi. Primjerice, "ne može netko usporediti robnu marku Lidla s onom iz Konzuma i NTL-a, jer to nisu ni iste gramaže ni isti proizvođači", rekao je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tvrdi da se ustvari radi o tisućama proizvoda, a ne samo 80 njih kako je bilo objavljeno.

Image
EKSKLUZIVNO DOZNAJEMO! /

Trgovci do kraja ožujka ipak neće dizati cijene: Je li Vlada sve isplanirala kako je trebala?

Image
EKSKLUZIVNO DOZNAJEMO! /

Trgovci do kraja ožujka ipak neće dizati cijene: Je li Vlada sve isplanirala kako je trebala?

Odgovor HUP Udruge trgovine ministru Filipoviću za koji žele da se "istinito informira javnost i demantiraju neistine informacije", prenosimo u cijelosti:

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Poštovani ministre Filipoviću,

nastavno na dopis koji su zaprimili članovi HUP-Udruge trgovine, 16. siječnja 2023., klasa: 330-01 123 -01 106, ur broj: 5 I 7-08-03-23-19 očitujemo se sljedeće:

Tekst se nastavlja ispod oglasa

u svojem odgovoru na očitovanja trgovaca pojasnili ste da za relevantne datume tražite dostavu najviših maloprodajnih cijena za sve proizvode iz asortimana trgovaca koji pripadaju pojedinoj od 78 kategorija koje ste naveli u popisu. S obzirom na širinu asortimana kod različitih trgovaca, ističemo da je riječ o stotinama proizvoda iz kategorija brendova i privatnih robnih marki, dakle o izrazito velikom opsegu.

U vašem očitovanju ni na koji način nije pojašnjena metodologija usporedbe cijena odnosno način na koji će se objektivno uspoređivati takav opseg različitih proizvoda iz ponuda niza trgovaca.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: RTL

Ovim putem u ime svih trgovaca kojima ste se obratili sa zahtjevom za dostavom podataka o cijenama ističemo da su trgovci spremni sudjelovati u realizaciji mehanizma praćenja cijena nakon što prethodno između trgovaca i Ministarstva detaljno bude usuglašen te javno objavljen način provedbe mehanizma usporedbe cijena, sve kako bi se osigurao ispravan prikaz stanja na tržištu i spriječila daljnja reputacijska šteta koju smo zajedno s ostalim trgovcima u proteklom razdoblju neopravdano pretrpjeli.

Naime, trgovački lanci su bez uporišta prozvani za nepravilnosti, manipulacije i "varanje" potrošača u procesu konverzije. Da su te optužbe bile neutemeljene pokazali su rezultati više od 170 inspekcijskih nadzora koji su provedeni u nizu trgovačkih lanaca, a u kojima je pronađen tek manji broj primjera povišenih cijena, što je zanemarivo s obzirom na opseg djelatnosti trgovine u RH.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: RTL

S obzirom na navedeno i kontinuiranu reputacijsku štetu koju zbog cijele situacije trpimo, naš je interes zaustaviti trend dezinformiranja javnosti i osigurati istinito informiranje potrošača.

Kao što smo već istaknuli, sudjelovanje trgovaca u mehanizmu praćenja cijena podrazumijeva prethodno zajedničko usuglašavanje metodologije usporedbe cijena te
partnersku suradnju kojoj neće pridonijeti ultimatumi i neopravdana prozivanja", stoji u odgovoru kojeg potpisuje predsjednik Martin Evačić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: RTL
Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo