Čak tri pretplatnička ugovora napravljena su 72-godišnjoj Splićanki, s potvrđenom dijagnozom Alzheimerove bolesti, od teleoperatera A1 u samo tri mjeseca.
"Sasvim sam slučajno doznao da se to dogodilo i, naravno, ostao u šoku. Na osnovi svih tih pretplata mojoj majci sada od A1 stižu mjesečni računi u iznosu od 450 kuna, a ona se više ne zna služiti mobitelom, čak ni mene ne uspijeva nazvati iako smo joj objasnili da je potrebno samo dvaput pritisnuti onu zelenu slušalicu, naravno, na uređaju s tipkama. Ponekad ne zna ni odgovoriti na poziv", ispričao je sin spomenute gospođe G.Z., koji je inzistirao na zaštiti identiteta, za Slobodnu Dalmaciju.
Ne može raskinuti ugovor bez naknade?
Kada je u poslovnici A1 tvrtke pokušao raskinuti ugovore te im objasniti da je gospođa smanjeno ubrojiva, zaboravna i nesvjesna svojih postupaka, zbog čega je početkom rujna smještena u dom za starije i nemoćne, glatko je odbijen.
Iz A1 su mu poručili kako se ugovor, bez plaćanja penala, može razvrgnuti samo uz potvrdu o poslovnoj nesposobnosti.
"Oni su se, dakle, lijepo pravno pokrili. Osim toga, znaju da procedura ishođenja spomenute potvrde može potrajati i dvije godine, taman dok ne istekne ugovor za telekomunikacijske usluge. U Centru za socijalnu skrb objasnili su mi, naime, da postupak lišavanja poslovne sposobnosti uključuje pokretanje postupka traženja skrbništva nad osobom", ispričao je sin gospođe.
Kazao je kako baš to znaju u A1 te da nemaju morala s obzirom na to da njegovoj majci svaki mjesec naplaćuju usluge iako im je dostavio svu dokumentaciju o njezinom zdravstvenom stanju.
U A1 ne vide ništa sporno u ovom slučaju
Iz A1 ne vide ništa sporno u tome što 72-godišnja gospođa ima tri pretplate.
"Nakon što je sin korisnice 4. rujna 2019. godine podnio prigovor, poslije sedam dana zatražili smo da nam dostavi potvrdu izdanu od Centra za socijalnu skrb o lišenoj poslovnoj sposobnosti kako bi korisnica mogla raskinuti pretplatničke odnose bez naplate troška prijevremenog raskida. Od zatražene dokumentacije dostavljena je potvrda da je korisnica smještena u Obiteljski dom "Domazet" od 2. rujna 2019. godine, kao i specijalistički liječnički nalaz da boluje od Alzheimerove bolesti.
Na temelju rješenja o poslovnoj sposobnosti, A1 Hrvatska može raskinuti ugovor s korisnicima bez naplate penala zbog prijevremenog raskida ugovora. Kako smo već spomenuli, rješenje o poslovnoj sposobnosti, kao mjerodavno tijelo, donosi Centar za socijalnu skrb. Trenutačno je prigovor, sa svom dostavljenom dokumentacijom, podnesen Povjerenstvu za reklamaciju potrošača koje će, na temelju iste, odluku donijeti u zakonski predviđenom roku", odgovorili su za Slobodnu Dalmaciju iz A1.