SVJETSKI DAN PRAVA POTROŠAČA: /

'Pametno s pametnim tehnologijama'. Kako se mladi snalaze u digitalnom svijetu?

Image
Foto: promo

Obilježen je Svjetski dan prava potrošača u znaku zaštite mladih pri korištenju digitalnih tehnologija

15.3.2019.
18:37
promo
VOYO logo

Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta, u suradnji s još 12 institucija i tijela, organiziralo je danas obilježavanje Svjetskog dana prava potrošača (15. ožujka) u Tehničkom muzeju Nikola Tesla u Zagrebu. Ovogodišnja tema obilježavanja bila je vezana uz trendove modernog doba, pod nazivom „Pametno s pametnim tehnologijama - Zaštita potrošača u digitalnom svijetu“, a poseban naglasak stavljen je na mladu populaciju koja je i najizloženija prema novim digitalnim tehnologijama.

Svečanost je otvorio ministar gospodarstva, poduzetništva i obrta Darko Horvat koji je u svom uvodnom obraćanju istaknuo kako Republika Hrvatska pridaje značajnu pažnju području zaštite prava potrošača u pogledu regulatornog okvira, ali i u provedbi ove bitne politike. „Kontinuirano provodimo brojne aktivnosti kojima nastojimo što više osvijestiti građane o njihovim potrošačkim pravima i ukazati im na načine kako ta prava mogu i ostvariti, ukoliko su ona narušena.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Posebno želim istaknuti kako sve te aktivnosti provodimo u međuresornoj suradnji s još mnogo institucija i tijela koja su na bilo koji način uključena u provođenje ove politike“, istaknuo je tom prilikom ministar Horvat. Dodao je i kako ovogodišnja tema obilježavanja naglašava nužnost jačanja potrošačkih znanja o digitalnom okruženju i korištenju pametnih tehnologija.

Uz njega, obilježavanju Svjetskog dana prava potrošača prisustvovali su i voditelj Predstavništva Europske komisije u Hrvatskoj Branko Baričević, državni tajnici Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta Mario Antonić, Zdenko Lucić i Nataša Mikuš Žigman, predsjednik Vijeća HAKOM-a Tonko Obuljen, zamjenik predsjednika Upravnog vijeća HANFA-e Antun Palarić, zamjenik predsjednika Vijeća za elektroničke medije Robert Tomljenović, ravnatelj Agencije za zaštitu osobnih podataka Anto Rajkovača, pomoćnica ministra gospodarstva, poduzetništva i obrta Ivana Soić, pomoćnik ravnatelja CARNET-a Ivan Šabić te mnogi drugi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Edukacija je ključ

Na manifestaciji su svečano dodijeljene nagrade školama koje su pobijedile na Nagradnom natječaju za učenike osnovnih i srednjih škola za najbolji videorad, strip, plakat te infografiku. Na Natječaj je zaprimljeno ukupno 118 radova iz 70 osnovnih i srednjih škola iz cijele Hrvatske, a kao nagrada za 4 škole pobjednice osigurane su nove pametne ploče. Ministar Horvat uručio je prigodne nagrade ravnateljicama Osnovne škole Zrinskih i Frankopana iz Otočca Jasminki Devčić u kategoriji strip te Trgovačke i tekstilne škole iz Rijeke Antoniji Bukši u kategoriji videorad.

Ministar je iskoristio tu prigodu da izrazi veliko zadovoljstvo velikim brojem osnovnih i srednjih škola koje su se odazvale na poziv da svojim radovima ukažu na nužnost informiranosti o potrošačkim pravima i zaštiti prilikom korištenja pametnih tehnologija. „Digitalni svijet je postao naša realnost i što prije se kvalitetno educiramo o pravilnom korištenju istoga, to će i sigurnost i zadovoljstvo korisnika – naših građana biti veća“, zaključio je ministar.

Predsjednik vijeća HAKOM-a Obuljen uručio je nagradu zamjenici ravnateljice Srednje škole Glina Aleksandri Pereković za najbolji rad u kategoriji izrade plakata, dok su najbolji rad u kategoriji infografike izradili učenici Osnovne škole Prof. Blaž Mađer iz Novigrada Podravskog, čijoj je ravnateljici Lidiji Peroš nagradu uručio zamjenik predsjednika Upravnog vijeća HANFA-e Palarić.

Image
Foto: promo

Digitalizacija

"Ovakvi kreativni projekti povećanja svijesti potrošača u digitalnom društvu, koji kao glavne kreativce uključuju djecu i mlade, mogu biti izvrsna prilika da upravo pomoću njih proširimo znanje i svijest o pametnom korištenju tehnologije. Djeca i mladi se ugodno osjećaju dok koriste modernu tehnologiju i mogu nam svima pomoći da što brže digitaliziramo društvo“, istaknuo je tom prilikom Obuljen i dodao kako svi zaprimljeni radovi, koji su se mogli pogledati u izložbenom prostoru Tehničkog muzeja, zaslužuju pažnju odraslih te da bi ih se trebalo koristiti i u budućim kampanjama podizanja svijesti potrošača u digitalnom dobu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Izuzetno nam je drago da smo poklanjanjem pametne ploče dobili priliku sudjelovati u ovom vrijednom projektu koji potiče učenje o pravima potrošača, ali isto tako i kreativnost i korištenje novih tehnologija, posebice mladih. Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga već nekoliko godina ulaže značajne napore u edukaciji i povećanju financijske pismenosti, pa vjerujemo da je i naša suradnja na ovom projektu još jedan korak prema što cjelovitoj i zaokruženoj edukaciji mladih“, poručio je učenicima i svim okupljenima Palarić.

U sklopu obilježavanja Svjetskog dana prava potrošača posjetitelji su mogli doznati sve informacije o zaštiti njihovih potrošačkih prava u digitalnom svijetu na 16 informativnih pultova Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta i drugih javnih tijela, dionika politike zaštite potrošača u Republici Hrvatskoj. Za sve posjetitelje održane su i edukativne tematske radionice na kojima su stručnjaci iz različitih javnih tijela informirali sve zainteresirane o njihovim potrošačkim pravima, ali i o kibernetičkoj sigurnosti, pametnim tehnologijama, medijskoj pismenosti i ostalim korisnim informacijama vezanim uz zaštitu njihovih potrošačkih prava.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na kraju same svečanosti, ministar Horvat je iskoristio priliku posebno zahvaliti svim uključenim tijelima koja su sudjelovala u organizaciji ovog događanja, a to su Ministarstvo znanosti i obrazovanja, Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Hrvatska akademska i istraživačka mreža - CARNET nacionalni CERT, Fakultet organizacije i informatike, Ministarstvo unutarnjih poslova, Državni zavod za intelektualno vlasništvo, Agencija za elektroničke medije, Hrvatska narodna banka, Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga, Ministarstvo financija i Agencija za zaštitu osobnih podataka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo