Kupili ste novi uređaj i već ne radi? Htjeli ste kupiti majicu koju ste vidjeli u reklami, a nema je u trgovini ili mislite da je neki proizvod opasan - pomoć možete potražiti na novom portalu Ministarstva gospodarstva.
Potrošačima su ondje na jednom mjestu na raspolaganju sve informacije o njihovim pravima. No koliko oni zapravo od toga imaju koristi?
Tek što je garancija istekla, e, baš tada su televizor ili perilica odlučili prestati raditi. Majstor za bojler je napravio više štete nego koristi ili ste rezervirali smještaj na moru, a otkazali su vam u zadnji tren. Popis ovakvih situacija može ići unedogled.
"Tamo slušate priču i to vam se dopadne, uzmete i drugi dan dođem i velim da mi baterija ne traje preko noći, da ja hoću drugi. Onda je servis potvrdil da stvarno on ima tolku bateriju tvornički a da šta bi ja htio", rekao je Juraj iz Zagreba.
"Trenutno sam malo nezadovoljna s ovim telefonskim operaterima zato što imam svoj stil potrošnje, a sad su opet malo podigli cijenu", rekla je Kristina iz Zagreba.
A sva prava koja kupci imaju u takvim situacijama mogu se pronaći na web stranici szp.hr.
"Do sada se moralo obilaziti portale različitih institucija kako biste došli do nekakvih konkretnih informacija, sada je to puno jednostavnije. Vi ste vidjeli. Na portalu možete doznati informacije od toga kako podnijeti prigovor, koja hrana nije sigurna, što postupiti ukoliko niste zadovoljni proizvodom", rekla je pomoćnica ministra gospodarstva Ivana Soić.
Tu se može naći i popis opasnih proizvoda - od povučenih ljuljački za djecu do pilećih hrenovki zbog nedopuštene količine aditiva. No država se ne može izboriti za veća prava potrošača primjerice kada padne stopa PDV-a na hranu, a cijene porastu.
"Ne možete vi privatnim firmama nametnuti poreznu politiku kako će i po kojoj cijeni prodavati svoje proizvode", rekao je Darinko Kosor, predsjednik saborskog Odbora za gospodarstvo.
"Varani smo na sve moguće načine i to je točno i ja sam se s tim pomirio", rekao je Juraj iz Zagreba.
U potrošačkom savezu pozdravljaju osnivanje ovakve stranice, ali smatraju da od nje nema prevelike koristi.
"Kada se dogodi nekakav spor, da vi ste se obratili trgovcu i on je rekao a ne, ne, ne, ja smatram da vi nemate prava, onda to moćete riješiti isključivo na način da netko pogleda papire, porazgovara s vama. Neće vam tu pomoći portal", rekla je predsjednica razvojne agencije zaštite potrošača Dijana Kladar.
Ali barem pomaže u onom prvom koraku - da u vrtlogu informacija pronađete onu koja treba baš vama.