problem neodržavanja /

Svakodnevno putujemo njima: Svaki četvrti autobus ne može proći na tehničkom

U Hrvatskoj ima 5.800 registriranih sutobusa koji prosječno na kotačima provedu 12 godina

25.12.2018.
17:55
VOYO logo

Kvar na električnim instalacijama na motoru. Prema riječima policije, to je uzrok požara zbog kojeg je autobus s 30-ak putnika morao stati kasno navečer nasred autoceste. Po putnike, koji su se nagutali dima, nakon nekoliko sati došao manji bus s kojim su stigli odredišta. Iz Croatia Busa nisu bili raspoloživi za komentar, a putnici koji se i danas voze tom relacijom ipak se osjećaju sigurno.

Stručnjaci za tehnički pregled, kažu, autobusi su nam prestari, no veći je problem njihovo neodržavanje. "Različiti su razlozi zbog čega autobusi padaju na tehničkom pregledu, međutim ne padaju nikada zbog banalnih razloga. Često puta su to ili sustav ovjesa ili pneumatici ili kočni sustav", kazao je Goran Pejić, pomoćnik Uprave Centra za vozila Hrvatske.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U Hrvatskoj ima 5800 registriranih sutobusa koji prosječno na kotačima provedu 12 godina. U jednoj godini naprave i do 70 tisuća kilometara. To je značajna brojka pa ne čudi da onda njih četvrtina, zbog neodržavanja, ne prođe na tehničkom pregledu. Iz sindikata vozača kažu, u ovakvim slučajevima najveću dramu ipak prolaze oni.

'Odgovornost je na cijeloj državi'

"Mi smo u svakom slučaju u dobrom dijelu druga ruka za ona vozila koja se u Njemačkoj i ostalim zemljama Europske unije povuku iz opticaja i prodaju se nama. Takva vozila još o ho ho godina rade u Hrvatskoj", tvrdi Miljenko Gočin, predsjednik Sindikata hrvatskog vozača.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ima i novih koji uglavnom prevoze turiste. Učenici i ostali putnici, kaže, voze se starim autobusima koji se na održavanje se voze samo kada se pokvare. No iz sindikata prst ne upiru samo u autoprijevoznike. 

"Možemo reći i da je odgovornost na cijeloj državi i na situaciji u državi jer okolnosti u kojima se posluje i radi sigurno nisu normalne i sigurno nisu ni približne onima koje imaju prijevoznici u zemljama EU", tvrdi Gočin. U posljednih godinu dana gorjelo je 10-ak autobusa, a sreća u nesreći da pritom nitko nije nastradao.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo