velika reforma školstva /

Šustar najavio mogućnost odgađanja eksperimentalnog uvođenja kurikularne reforme

Image
Foto: Miranda Cikotic/PIXSELL

Ministar je rekao kako postoji mogućnost da se prolongira za godinu dana ako se na osnovi komentara stručne i šire javnosti procijeni da su potrebne korjenite i duboke promjene

17.3.2016.
8:55
Miranda Cikotic/PIXSELL
VOYO logo

Ministar znanosti, obrazovanja i sporta Predrag Šustar najavio je mogućnost odgode eksperimentalnog uvođenja kurikularne reforme u škole, koje je planirano za 2016./2017. godinu.

Image
jokiću produljen mandat /

Reforma školstva ide dalje, Karamarko dodao kako vjeruje da će dužnosnicima smanjiti plaće

Image
jokiću produljen mandat /

Reforma školstva ide dalje, Karamarko dodao kako vjeruje da će dužnosnicima smanjiti plaće

U intervjuu za Slobodnu Dalmaciju je rekao kako postoji mogućnost da se uvođenje eksperimentalnog kurikuluma u 48 osnovnih i 12 srednjih škola prolongira za godinu dana.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Naš dogovor je da se ponašamo kako je bilo zamišljeno, znači startamo od jeseni u 48 osnovnih i 12 srednjih škola. Sviđa mi se što su sami kolege iz Ekspertne radne skupine zaključili kako, ako ne uspijemo sve kvalitetno pripremiti navrijeme, možemo eksperimentalnu fazu prolongirati za godinu dana. Reći ću otvoreno: sad je najvažnije da javna rasprava "našpana" ljude na pravi način, da se što više uključe u javno savjetovanje. Vidjet ćemo, ako komentari budu kozmetičke naravi, ako se zaključi da su dokumenti u osnovi dobri i da su potrebne tek male korekcije, onda se sve stigne do jeseni. Ali, ako na osnovi komentara stručne i šire javnosti procijenimo da su potrebne korjenite i duboke promjene dokumenata, vjerojatno će zaključak biti da je bolje strpjeti se još godinu dana. Ali, onda ćemo sigurno 2017./2018. godine uključiti puno više od 60 škola", rekao je Šustar za Slobodnu Dalmaciju.

Profesor zagrebačkog Učiteljskog fakulteta Ante Bežen kaže  za Večernji list kako smatra da je odgoda nužna jer je kurikulum posve nezreo za primjenu u školama, čak i eksperimentalno.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Da bi se počeo čak i eksperimentalno provoditi, mora biti posve domišljen. Ovaj to nije jer nije jasno na koji način bi djeca trebala učiti pojedine predmete i na koji način bi ih učitelji trebali predavati", kaže Bežen.

Voditelj kurikularne reforme Boris Jokić ističe da su učitelji i članovi akademske zajednice, koji su radili na reformi, dokumente izradili u skladu s planom i na vrijeme.

"Kroz proces stručne i javne rasprave važno je da se dokumenti dorade i poboljšaju. Za eksperimentalno uvođenje koje slijedi potrebna je jasna i snažna politička volja i konsenzus dionika vezanih za reformu te visoka razina operativnosti i suradnje. Ako toga nema, reformu ne da treba odgoditi, nego je treba prekinuti", rekao je Jokić za Večernji list.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
nedelja
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo