Nova godina donijela je nova prometna pravila te strože kazne, posebno za mlade vozače. Tržište autoškola se liberalizira, a polaganje vozačkog ispita bi trebalo biti jeftinije. U emisiji Otvoreno HRT-a prometni stručnjak Željko Marušić, pomoćnik glavnog ravnatelja policije Krunoslav Borovec, predsjednik Autokluba Siget Damir Škaro te bivši dekan Fakulteta prometnih znanosti Ivan Dadić analizirali su hoće li to utjecati na kvalitetu vožnje.
Promet odnosi više života nego ratovi
U Europi je 2016. poginulo 25.500 ljudi, rekao je Borovec upitan hoće li izmjene Zakona pridonijeti sigurnosti u prometu te dodao kako promet odnosi više života nego svi ratovi i terorizam na svijetu. 'To nije specifičan hrvatski problem, on nije u svijesti građana i samozaštitnih mjera koje trebaju poduzeti', kazao je Borovec.
U Hrvatskoj je lani u prometu stradala 331 osoba. Marušić navodi kako se dosta ljudi iselilo pa je ova brojku u odnosu na EU još negativnija. 'Mi nismo dovoljno iskoristili ulaganja u ceste, stanje je alarmantno. Jednom mjerom se stvar ne može promijeniti. Svjetlo u tunelu je najava liberalizacija taksija, više može pomoći jeftini taksi jer se stradavanja najčešće dođaju u vrijeme vikenda', rekao je Marušić.
Hrvatska zaostala u razvoju prometa
Dadić kaže kako razvoj prometa u Hrvatskoj nije u skladu s razvojem u Europi. 'Ne tretiramo neizravne čimbenike. Zaostali smo jer još uvijek jako mnogo putujemo automobilima, a zapustili smo javni prijevoz. To je jedna sveobuhvatna tema kojom se nismo bavili, niti se njome bavi ovaj Zakon. Svi europski propisi su prenormirani, nema mogućnosti biti kreativan, struka i znanosti tu nisu prisutni', komentirao je Dadić.
Škaro iz HAK-a naveo je kako je novim Zakonom proces registracija jako pojednostavljen. Na pitanje hoće li pojeftiniti i autoškole, rekao je kako je to niskoprofitabilna djelatnost zbog čega bi damping cijena mogao dovesti do zakidanja učenika kroz manje sati vožnje.
Mladi nisu dovoljno oprezni
'To opet ugrožava sigurnost prometa. Mladi vozači su velika opasnost u prometu jer nisu svjesni problema, zaigrani su i žele se dokazivati. Ubit će sebe ili nekog drugog', rekao je Škaro.
Marušić je dodao: 'Treba još oštrije kažnjavati one koji ubijaju na cestama', rekao je prometni stručnjak te dodao kako bi uveo izravno poništavanje vozačke za neke prekršaje, poput prolaska na crveno svjetlo na semaforu.