Stranke potrošile milijune i prije službene kampanje
Prema okvirnoj analizi troškova koju je za TIH i GONG načinila
agencija
Prvog dana kampanje, 17. studenoga, HDZ je na oglašavanje potrošio 1.551.720 kuna, Kukuriku koalicija 801.420 kuna, a slijede HSS s 60.469 kuna, HSLS s 5.500 kuna te drugi, rečeno je na konferenciji za novinare GONG-a i TIH-a.
Izvršni direktor GONG-a Dragan Zelić kazao je da će po završetku izborne kampanje usporediti rezultate sa službenim izvješćima stranaka.
GONG i TIH su ujedno pozvali političke stranke, nositelje lista i kandidate da u službenoj izbornoj promidžbi poštuju sve odredbe Zakona o financiranju političkih aktivnosti i predizbornih kampanja.
U tom smislu, kazao je Zelić, trebali bi voditi računa da do 26. studenoga dostave Državnom izbornom povjerenstvu (DIP) preliminarna financijska izvješća o primljenim donacijama i troškovima izborne promidžbe, a do 28. studenog ih objave na svojim internetskim stranicama.
Također bi konačna izvješća trebali objaviti u roku od 15 dana od objave službenih rezultata, a u roku od 30 dana od izbora i financijski izvještaj o financiranju izborne promidžbe s podacima o ostvarenim prihodima, izvorima financiranja te o izvršenim troškovima.
GONG i TIH podsjećaju da izvješća moraju biti detaljna, posebno sadržavati iznose i vrstu troškova oglašavanja i trajanje oglašavanja. Potrebno je, smatraju, objaviti kao donaciju i iznos ostvarenog popusta za medijsko oglašavanje izborne promidžbe - popust po vrsti medija ili oglašavanja i trajanju oglašavanja.
Bez transparentnog financiranja predizbornih kampanja nema transparentnog izbornog procesa i poštenog osvajanja vlasti, što su pokazali slučajevi na parlamentarnim izborima 2007., poručili su predstavnici GONG-a i TIH-a.