Ne nude se samo hrvatska brodogradilišta Kinezima - u Zagrebu je održana konferencija o insfrastrukturi na kojoj su sudjelovali nova vlasnica kumrovečke Političke škole i graditelji Pelješkog mosta kojima su prezentirani brojni projekti, od zagrebačke žičare do turizma u Dalmaciji.
Rodno mjesto Josipa Broza Tita postat će oaza zdravstvenog turizma ako se ostvari vizija Jiang Yu, osnivačice kineske megatvrtke Z-Run Well Ton.
"Krajolik je predivan. Za razliku od obale, Kumrovec može biti cjelogodišnja turistička destinacija, koju već posjećuje 70 tisuća turista na godinu", rekla je Yu.
No, Kumrovec je tek prvi od hrvatskih projekata za koji je Yu zainteresirana. Privlače je sportske, turističke i infrastrukturne investicije od Slavonije do Dalmacije.
"Počeli smo istraživati opcije za ulaganja u nekoliko područja. Najprije u Zagorje, a onda Zadar, Osijek i Istru", kazala je.
Pelješki most kineskim tempom napreduje punom parom i čini se da će biti gotov prije rokova, ali i prije pristupnih cesta koje se zasad vide samo u prezentaciji. No, kažu, razloga za zabrinutost nema.
"Ono što je nama ključ cijele priče je da most s svim cestama, sve četri faze projekta da bude gotov u ovom operativnom razdoblju. Dakle, krajnji rok da bi se sve financiralo iz EU-a je konac 2023. godine. Most će biti gotov nešto prije", rekao je Josip Škorić, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta.
PROČITAJTE JOŠ
Najveća prepreka i u ovom projektu su žalbe na natječaje. U ministarstvu se ni ne sjećaju natječaja na koji se nitko nije žalio.
"Haha... Teško, to je očito postao način funkcioniranja nekih tvrtki koje nisu u stanju u određenom vremenskom periodu dobro se organizirati", rekao je Tomislav Mihotić, državni tajnik za infrastrukturu
Hrvati ne bi imali ništa protiv da se suradnja nstavi i u drugim projektima. Nizinska pruga Rijeka-Zagreb već se spominje kao iduća opcija, u formi koncesije ili, slično kao Pelješki most - EU novac, a Kinezi mogući izvođači. To bi bio nastavak rekonstrukcije luke u Rijeci. Ali to nije sve.
Njihov ulazak u luku Zadar, njihova mogućnost financiranja razvoja zračne luke Zadar, eventualne željeznice koja bi povezivala ostale luke", nabrojao je Mihotić.
Kineskim poduzetnicima predstavljeni su i projekti zagrebačkog rotora, žičare i projekt Zagreb na Savi, pa neće biti iznenađenje ako kineski yuani slete i u neki od Bandićevih projekata.