Kako bi se povećali zastarjeli standardi sigurnost u prometu, koji se nisu mijenjali od 2009. godine, Europska unija priprema velike promjene koje će utjecati kako na sudionike u prometu, tako i na automobilsku industriju. Europsko vijeće za sigurnost prometa traži da se značajne promjene uvedu već 2020. godine.
Naime, piše Jutarnji list, usvojen je prijedlog Uredbe na osnovi koje će svi automobili kao serijsku opremu morati imati ugrađene Intelligent Speed Assistance (ISA) sustav za ograničenje brzine, sustav za prelaženje u suprotnu traku, uređaje koji snimaju događaje unutar automobila, sustav za pomoć vozaču uključujući automatsko kočenje u nuždi (AEB) s detekcijom pješaka i biciklista, i to unutar nekoliko godina. Iako je predloženo obvezno ugrađivanje tzv. Alko testera, od toga ipak neće biti ništa. Međutim, provodit će se mnogo stroži testovi sudara.
GPS i kamere
U slučaju usvajanja Uredbe, automobili će morat imati ugrađen GPS i kamere za prepoznavanje znakova, tako da će sustav moći detektirati koje je ograničenje na prometnici, upozoriti ako vozite prebrzo ili upozoriti da smanjite brzinu. Protiv te obveze će se zasigurno pobuniti proizvođači moćnijih automobila koji bi mogli trpjeti najveće posljedice zbog toga.
Crne kutije i sustav za zadržavanje
Sustav za zadržavanje u prometnoj traci prati položaj vozila s obzirom na granice prometne trake ili ceste. Kada vozilo napusti prometnu traku ili ako postoji opasnost od sudara, sustav primjenjuje zakretni moment na upravljač ili pritisak na kočnice.
Automobili bi u budućnosti trebali biti opremljeni i "crnim kutijama". Tako bi se snimali događaji u unutrašnjosti automobila, a snimke bi se koristile u slučajevima prometnih nesreća u cilju lakšeg utvrđivanja uzroka, piše Jutarnji list.