Stiže porez na portale, a što je portal, pojma nemaju!

Agencija za elektroničke medije planira uskoro podebljati svoj proračun ubiranjem poreza na elektroničke publikacije uzimanjem 0,5 posto njihovog godišnjeg prihoda.

3.12.2010.
17:35
VOYO logo

H-alter se, naime, pozabavio AEM-om, a zanimalo ih je što AEM radi s novcem što ga ubire i koji će to portali iliti elektroničke publikacije plaćati portalarinu od 0,5 posto profita. Trenutnih 13 milijuna ubrali su od koncesionara radija i televizija.

"Gotovo polovica te svote (47 posto od 13 milijuna kuna) otišla je na plaće dvanaest osoba: pet zaposlenika i sedam članova Vijeća za elektroničke medije koje upravlja Agencijom. Iz Agencije nam nisu željeli precizirati pojedine iznose plaća, no Zdenko Ljevak, predsjednik Vijeća je na već spomenutoj sjednici Odbora rekao da su one u visini državnih tajnika", navodi portal.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

13 milijuna kuna Agencija i Vijeće troše na zasjedanja, nadzor provedbi odredbi o programskim načelima i obvezama, međunarodno surađuju, dodjeljuju koncesije te raspodjeljuju sredstva Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija, a ostalo na "dugoročne projekte".

U 2009. godini jedini dugoročni projekt bio je - rješavanje njihovog stambenog pitanja tj. kupnja poslovnog prostora u Jagićevoj ulici u vrijednosti od oko 2 milijuna kuna. Takvim projektom smatraju i Fond za pluralizam, o kojemu članica saborskog Odbora za medije Jelena Berković kaže sljedeće:

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Nisam sigurna koliko se može imati povjerenja u instituciju koja je prije godinu-dvije priznala da je dodijelila sredstva jednoj lokalnoj radio-stanici za koju je, tek kasnije i to na temelju anonimne dojave, utvrdila da zapravo ne postoji".

No, dobro. A što su za njih portali?

Sudeći prema popisu od 40-ak elektroničkih publikacija, ni AEM nije baš sigurna. Zakon kaže da su one "urednički oblikovane inačice tiska i/ili informacije iz medija na način da su dostupni širokoj javnosti bez obzira na njihov opseg", što će Marko Rakar komentirati zaključkom da je namjera da temeljem takve definicije nekome udare porez "u najmanju ruku smiješna i neozbiljna".

"Pitanje je i što će oni proglasiti elektroničkom publikacijom, gdje povući razliku između portala i bloga, da li je, primjerice, Coolinarka portal, itd.", kaže informatički stručnjak i bloger.

"Prvo što mi je palo u oči dok sam noćas surfao te guglao, jest publikacija koja se nalazi na adresi vlada.hr. Nema nikakve sumnje da i ona potpada pod zakonsku obavezu registriranja u Vašoj ustanovi", primjećuje, pak, Toni Gabrić u svom uvodniku.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Drugo što mi je palo u oči dok sam noćas surfao te guglao jest publikacija koja se nalazi na adresi http://www.e-mediji.hr/ . To su vam, ukoliko ne znate, stranice Agencije za elektroničke medije. Ta agencija, koja, da vas utješim, nema nikakvih dodirnih točaka s Vama i Agencijom za elektroničke medije kojoj stojite na čelu, također nije svoju elektroničku publikaciju prijavila u registar elektroničkih publikacija za čije ste vođenje Vi, gospodine Ljevak, zaduženi", navodi Grabrić u svom obraćanju šefu Vijeća, pa zaključuje:

"Ne dvojim da se zakonska obaveza odnosi i na nju. Tekstovi koji su ondje objavljeni sadrže naslove, ponekad i sažetke sadržaja, rubricirani su, itd, a to sve zahtijeva pozamašan posao "uredničkog oblikovanja", kako je navedeno u kriterijima koje je napisao Zakonodavac. Dakle, pozivam Vas ljubazno da primijenite isti postupak: kazna za neprijavljivanje i 0,5 posto po džepu!"

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Moj službeni stav i komentar je da je to apsolutno umobolno", kazao je portalu H-alter o tom porezu predsjednik uprave Adriatic Medie d.o.o. Ante Magzan.

Vezani članci:

arti-201002240717006 arti-201005280102006 arti-201006010640006 arti-201012020436006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo