malo vjerojatna opcija / Stanić: 'Da bi se HAC privatizirao, mora biti donesen poseban zakon, a to bi trebalo ići i na referendum'

"Da bi došlo do privatizacije, mora se donijeti novi zakon koji mora proći kroz referendum, a sumnjam da će do toga doći", rekao je Stanić.

19.5.2016.
22:36
VOYO logo

Počinje li privatizacija HAC-a? Ne davanje u koncesiju, ne monetizacija, nego baš privatizacija. 

Već sama riječ privatizacija odmah sindikate diže na noge a još kad je ta riječ zapisana i ovjerena od same Vlade, onda je tema doista vrijedna pozornosti. Naime, privatizacija se spominje u ugovoru o kreditu Europske banke za obnovu i razvoj Hrvatskim autocestama teškom 250 milijuna eura. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Naime, kredit će se isplatiti u dvije tranše a isplata druge tranše od 50 milijuna eura uvjetovana je "financiranjem  savjetnika za privatizaciju koji savjetuje jamca (Vladu)".  
Na drugom mjestu u ugovoru isplata se  također uvjetuje donošonjem zakona koji "omogućuje privatizaciju imovine i/ili entiteta Hrvatskih autocesta" 

"To je za mene potpusna novost jer autoceste su javno dobro. Ukoliko želimo smanjiti javni dug mi ih možemo iznajmiti - to je bio koncept monetizacije, ali privatizacija je nešto sasvim drugo, privatizacija je prodaja", oglasio se po tom pitanju SDP-ov saborski zastupnik i bivši ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Je li u planu privatizacija cijelog HACa, što bi bila nacionalna izdaja, ili je riječ o privatizaciji HAC-ONC-a?

O toj temi u RTL Direktu smo razgovarali s našim gostom, predsjednikom Nezavisnog cestarskog sindikata Mijatom Stanićem. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Gospodine Staniću, koliko ste vi upoznati s ovim momentom o privatizaciji?  

"Za mene je to također bila novost, ukoliko postoji namjera da se te ceste prodaju, odnosno da se privatiziraju, mi sigurno nećemo sjediti skrštenih ruku. Takve opcije ne mogu proći, to je sličan pravni posao kao i koncesija, naveli ste sve uvjete, mora se donijeti novi poseban zakon, što je pisalo i u odluci Ustavnog suda, a ta bi odluka morala ići i na referendum, i zato sam uvjeren da to ne može proći. Zvao sam i ministarstvo koje mi je reklo da je to naslijeđena stavka koju je započela bivša vlada." 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

G. Butković mi je rekao da potez nema veze s privatizacijom, riječ je o tri milijuna eura za konzlutante  u tom aranžmanu koji je radila još bivša vlada, a da ova vlada isključivo radi na refinaciranju, pa se i on večeras sastaje sa Svjetskom bankom u vezi te teme, to refinanciranje ste i vi baš ovdje u Direktu zagovarali?

"Da, i mi smo se od samog početka za to zalagali, i u prva tri mjeseca ove godine smo dobili potvrdu da je to dobra stvar, jer je promet porastao za nekih 15 posto. To znači da bi na razini cijele godine, ukoliko se trend nastavi, mogli zaraditi 200 do 300 milijuna kuna više, a otvaraju se i potencijali daljnjeg rasta."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

HAC s obziorom na svoje dugove traži doista ozbiljne promjene. Četiri i pol milijarde eura duga? 466 milijuna eura duga koji vam na naplatu dospijevaju ove godine? Nisu li tu potrebne ozbiljnije promjene?

"Jesu u smislu optimiziranja troškova i povećanja prihoda, za to svakako ima prostora."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pročitao sam u nekom talijanskom studiju da kod nas po kilometru autoceste u HAC-u radi četiri puta više ljudi nego u Italiji?

"Mislim da ta brojka nije tako velika, imamo 2.5 zaposlenih po kilometru autoceste, ali imamo i puno lošiju tehnologiju, teže klimatske uvjete i širi pojas oko autoceste. Mi ne bježimo od restrukturiranja, ali ono se neće dogoditi u jednom danu, želimo proučiti taj proces."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U Vladi mi kažu da će uskoro biti gotova studija o beskontaktnoj naplati, hoćete li podržati taj model? Radi li se o vinjetama?

"Ne, vinjeta sigurno neće biti rješenje, radi se o unaprijeđenju ENC-a, no treba nam više vremena. Ali ovih dana ćemo predložiti ministru da osnujemo jednu burzu rada unutar ministarstva. Ima mnogo velikih najava, od željeznica, Pelješkog most itd., i sigurno će biti mjesta za nove radnike, jedni će ih trebati, drugima će biti višak. Bilo bi šteta jednom radniku dati otpremninu u državnoj firmi, a sutra zaposliti drugoga preko biroa."

Tekst se nastavlja ispod oglasa
TOMA
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo