Nije lako biti vozač autobusa u splitskom javnom prijevozu. Osim što često doživljavaju i fizičke napade, uvjeti za rad su im, kažu, nemogući pa traže minimum dostojan čovjeka.
"Popravak razbijenih stakala u svlačionama, da se ljudi u zimskim mjesecima mogu normalno presvuć. Ugraditi grijanje u radionama", kazao je Mario Jukić iz Sindikata hrvatskih vozača.
Užasno stanje radnih prostorija
Ustupili su nam i fotografije koje zorno prikazuju kako izgledaju njihove radne prostorije, zbog čijeg im je stanja, mučno i otići na posao. U autobusima nije ništa bolje.
(Foto: RTL)
(Foto: RTL)
"Sjednete na te siceve. To bude iza svakog vozača, kad nema klime u autobusu, mokro", govori nam vozač Vjekoslav. "WC, toalet da mi nemamo na početnoj stanici nego moraš po nekoliko sati trpiti ili ići u kafić i platit kavu da bi koristio WC", tvrdi vozač Ivan.
A samo dva sata ranije njihov direktor potpisao je ugovor s ministricom Gabrijela Žalac o dodjeli nepovratnog novca za nabavku 18 novih autobusa dok bi na ljeto trebala stići još 34 čime bi se u potpunosti obnovio vozni park, ali se ne bi ispunili svi zahtjevi radnika.
Svjestan da su uvjeti rada teški
"Znam i svjestan sam činjenice da i autobusi i uvjeti rada su u Prometu teški, ali to je stvar koja je godinama zatečena u prometa i koja se ne može preko noći riješit", kazao je Tomislav Vojnović, direktor Prometa.
3/4 iznosa potrebnog za nova 34 autobusa financirala je Europska Unija što ne čudi jer: "80% javnih investicija u Republici Hrvatskoj se događa iz Europskih fondova. Po onome što nas mjeri, na razini EU, mi smo sigurno prva zemlja", kazala je ministrica Žalac. Ali smo po kvaliteti uvjeta za rad, još uvijek, pri dnu.