PODACI HAC-A / Snijeg je na 1000 km autoceste, ralice u 2 dana napravile skoro dva kruga oko zemlje, radile po 30 sati bez prestanka

Image
Foto: Nel Pavletic/PIXSELL

'Vjerojatno smo svi zaboravili da je normalno da u veljači pada snijeg i da nema te službe koja bi u uvjetima konstantnih padalina, kad u pola sata napada preko 10 cm snijega, uspjela cestu počistiti i posušiti', priopćili su iz HAC-a

27.2.2023.
12:18
Nel Pavletic/PIXSELL
VOYO logo

"Ralice su u dva dana napravile skoro dva kruga oko zemlje", izvijestile su Hrvatske autoceste.

Kako su izvijestili iz Hrvatskih autocesta snijeg je na tisuću kilometara autoceste, u dva dana čistilo više od 180 teretnih vozila s plugovima i posipačima, te je "bačeno", više od 3.300 tone posipala na autoceste, odmorišta, čvorove, platoe naplatnih postaja i na graničnim prijelazima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"U dva dana  HAC-ove ralice uklanjajući snijeg s kolnika prešle su  75.000 km. Samo za usporedbu, opseg zemaljske kugle iznosi 40.075 km", kazali su iz HAC-a.

"Na snježnim dionicama, ralice su radile i po 30 sati bez prestanka", dodaju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
HAK: Pogoršalo se vrijeme /

Drama na A1: Krenulo formiranje konvoja koji će prepratiti automobile. Dio je propušten. Ostali i dalje čekuju

Image
HAK: Pogoršalo se vrijeme /

Drama na A1: Krenulo formiranje konvoja koji će prepratiti automobile. Dio je propušten. Ostali i dalje čekuju

"Za vrijeme snježnih padalina uloga zimske službe je osigurati prohodnost, što u situacijama obilnijih snježnih padalina podrazumijeva i do 10 cm snijega na kolniku. To svakako ne znači da se snijeg ne uklanja odmah s početkom snježnih padalina već se po prolasku ralice za vrijeme padalina stvara novi snježni pokrivač, a koji se čisti odmah u sljedećem ciklusu", govore.

Govore i kako vozači često negoduju da nisu vidjeli ralice na cestama: "Ovdje se zapravo radi o tome da bi svaki vozač najradije vidio ralicu kako bi se uvjerio da je sve u redu, no ipak budimo realni – radnih strojeva ima dovoljno za sve zadaće odražavanja autocesta. Kada bi ralica bila vidljiva svakom vozaču tada bi prometovanje autocestom bilo nemoguće – to bi bio kolaps i apsurd. I sada se događa da pojedini vozači pretječu ralice, a da nisu ni svjesni koliko je takav poduhvat riskantan opasan", govore.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iz HAC-a su vozačima koji negoduju da autocesta nije dovoljno očišćena ili da se uopće ne čisti, podsjetili na tri slike iz 2018. godine "koje vrlo jasno pokazuju kako izgleda autocesta za vrijeme padalina, od prolaska ralice te nakon 10 i 30 minuta".

Image
Image
Image
Image
Image
Image

"Činjenica jest da vozači često podcjenjuju vremenske uvjete i odlaze na put nespremni. Istina, vožnja u zimskim uvjetima zahtijeva stanovitu vještinu i iskustvo, ali uz prikladnu zimsku opremu većina problema i zastoja bila bi kudikamo manja. Vozači moraju biti svjesni zakonske obveze zimske opreme te da cesta dok snijeg pada ne može biti „crna“ - jer to ne može osigurati niti jedna zimska služba u drugim državama sa sličnim klimatskim uvjetima", govore.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ovdje bih također željeli istaknut jučerašnji događaj gdje je nekolicina korisnika zanemarilo zabranu prometa za sva vozila i krenuli su zatvorenom dionicom autoceste od Svetog Roka do Posedarja koja je od ranih jutarnjih sati bila zatvorena zbog orkanske bure. Ovo možemo usporediti s prolaskom kroz crveno na križanju.

Dionica koja je zatvorena, u uvjetima orkanske bure dionica se niti ne može čistiti jer se tijekom snježnih padalina zbog orkanske bure stvaraju i opasni snježni zapusi. Zbog ovako neodgovornih vozača koji su zanemarili sve zabrane i upute, naši radnici zajedno s pripadnicima HGSS službe ugrožavali su svoje živote spašavajući ljude s ceste sve do jutarnjih ranih sati", dodali su iz HAC-a.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"I na kraju zima je, vjerojatno smo svi zaboravili da je normalno da u veljači pada snijeg i da nema te službe koja bi u uvjetima konstantnih padalina, kad u pola sata napada preko 10 cm snijega, uspjela cestu počistiti i posušiti. U uvjetima obilnih padalina vozači moraju biti svjesni da se čisti samo vozna traka s prilazima odmorištima. U konačnici autocestu u stanje pune prohodnosti moguće je dovesti tek po prestanku padalina. Vozači, ako vozite iza ralice, ne pretječite ih već vozite iza njih, u zimskim uvjetima važno je doći sigurno do svog odredišta", zaključuju iz Hrvatskih autocesta.

Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo