Školarce će učiti šivanju, dizajnu, glumi i učenju!

15.6.2010.
8:40
VOYO logo

Svi spomenuti sadržaji, najavljuju u Ministarstvu obrazovanja, od 2012./2013. školske godine trebali bi se nuditi u školama, i to u obliku posebnih nastavnih predmeta, piše Jutarnji list.

Temelj za veliku reformu školskoga sustava novi je strateški dokument – Nacionalni kurikulum za predškolski odgoj i obrazovanje te opće obvezno i srednjoškolsko obrazovanje. Na dokumentu se počelo raditi još za mandata bivšeg ministra Dragana Primorca, a završnu verziju, o kojoj bi ovih dana trebao raspravljati i saborski Odbor za obrazovanje, izradila je skupina stručnjaka na čelu s bivšim ministrom znanosti prof. dr. Hrvojem Kraljevićem.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kurikularna reforma, koju će pratiti i izmjene svih odgovarajućih propisa, donosi sasvim drugačiju obrazovnu politiku – bit škole više nije u prijenosu znanja, nego u razvoju učeničkih kompetencija, što bi, kako se navodi i u samom dokumentu, trebalo rezultirati potpunim zaokretom u pristupu i načinu programiranja odgoja i obrazovanja.

Konkretno, u novoj školi svi bi učenici morali steći pozitivan odnos prema učenju. Škola bi ih morala naučiti kako učiti, što trenutačno nije praksa. Nadalje, svi bi nastavnici morali raditi na razvoju samopouzdanja kod djece. Shodno tome nova bi generacija učenika, kada napusti školske klupe, morala biti osposobljena za javni nastup i govorenje pred drugima, morali bi imati razvijene organizacijske sposobnosti za donošenje odluka te poduzetničke kompetencije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Svaki bi dodatni trud koji učenici pokažu tijekom školovanja trebao biti posebno istaknut, pa je, kako je Jutarnjem rekla državna tajnica Dijana Vican, jedna od ideja da se i u školsku svjedodžbu uvede posebna rubrika u koju bi se bilježile aktivnosti u kojima su se učenici posebno isticali. Primjerice, najbolji u bojenju uskrsnih jaja, najbolji u proučavanju zvijezda i sl.

Posebna bi se pozornost u novoj školi posvećivala darovitim učenicima. Kako im ne bi bilo dosadno, predloženo je da škole za njih izrađuju individualne programe, a svako bi darovito dijete trebalo dobiti i svog mentora.

Prethodni članak:

arti-201006090734006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo