razgovarao Petar panjkota /

Selak za RTL o ponudama za borbene avione: 'Imam tri favorita! A reći ću i ovo ministru Banožiću...'

'O svim tim avionima mogu reći sve najbolje', kazao je umirovljeni vojni pilot Ivan Selak

13.9.2020.
18:55
VOYO logo

Unatoč korona krizi i već postojećoj proračunskoj rupi, prošlog je tjedna potvrđeno da Hrvatska ponovno ide u veliki i strašno skupi posao - nabavu borbenih aviona. 

Doznali smo da imamo četiri opcije, od kojih su tri iste kao i na neslavno propalom, preklanjskom natječaju - Amerikanci nam nude nove F-16-ice, Šveđani nove Gripene, a Izrael ponovno iste F-16 Barake, ovog puta s američkim blagoslovom. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
stigle četiri ponude /

Frka-Petešić: 'Zadovoljni smo ponudama za nabavu aviona'; Šef Glavnog stožera objavio o kojim modelima je riječ

Image
stigle četiri ponude /

Frka-Petešić: 'Zadovoljni smo ponudama za nabavu aviona'; Šef Glavnog stožera objavio o kojim modelima je riječ

Osim da vrhovni zapovjednik otvoreno favorizira Amerikance, malo toga još sa sigurnošću znamo - cijenu paketa, model plaćanja i rok isporuke - sve bismo trebali doznati tek krajem godine, nakon višemjesečne evaluacije ponuda.

O novim avionima s umirovljenim vojnim pilotom, jednim od najboljih i najpoznatijih hrvatskih letača - Ivanom Selakom, razgovarao je Petar Panjkota.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ja od te četiri ponude imam favorita, favoriti su mi tri ponude, francuski, američki avion i Gripen. O četvrtoj ponudi nisam promijenio mišljenje", kazao je na početku Selak na piotanje tko mu je od četiri ponuđača favorit. 

14 novih F-16-ica kupila je Slovačka od Amerikanaca 2018. za milijardu i pol eura, iste godine Bugari su za njih 8 platiti milijardu i 100 milijuna eura. Čini se da bi taj izbor bio svakako najskuplji...

"Što se isplati ili ne - ja nemam pojma o ponudi, ne znam koji su naši zahtjevi, ambicije, prioriteti. Apsolutno ne znamo ništa. Ja mogu govoriti o F-16 70/72, to je vrhunski stroj", jasno će Selak. 

Selak je i dalje protiv rabljenih izraleskih Baraka...

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Barak je avion kojeg su Izraelci nabavili za sebe, svoju taktiku ratovanja, s kraja 80-ih godina. Koristili su ga Izraelci i to mu je najveća mana. Iskoristili su taj avion do kraja. Taj avion Izraelci mogu koristiti i dalje. Kao ciljni avion", kaže.

Neki misle da bi švedski Gripeni možda bili adekvatniji za malu zemlju poput Hrvatske jer, za razliku od F-16, mogu sletjeti i na cestu, za njih već postoji sva infrastruktura, dok bismo za F-16 morali puno ulagati. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"To što može na cestu je malo propaganda. O svim tim avionima mogu reći sve najbolje. Oni su za nas nedostižni san. Ima svoje mane i prednosti. Švedska ga je radila za sebe, ali to je poprilično dobar avion. Za našu malu zemlju, sve ok. Njegova najveća mana je broj proizvedenih aviona. Teško je biti konkurentan kada napraviš 200 i nešto aviona", kazao je.

Francuski Rafali su najveća nepoznanica, nisu nam nuđeni prije dvije godine, sada nam se nude polovni...

"Ja sam iznenađen na tu ponudu. Francuski Rafal je izuzetno moćan avion, snažan. Njegova oprema je SF. Neke stvari su mi neobjašnjive. Može smanjiti tokom leta svoju vidljivost. Može zavarati protivnički radar. Avion fantastičan. Mana - relativno skup, dva motora", kazao je

Na pitanje mogu li MIG-ovi uopće letjeti duže od 2023. ili 2024., odnosno koji im je krajnji rok upotrebe. Selak je rekao da im je 2023. krajnji rok i potom se osvrnuo, kako je rekao, na izjavu ministra Banožića:

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ministar Banožić je rekao da MIG-ovi ne mogu letjeti noću. Reći ću ministru da imam 600-700 sati leta noću. Dakle, MIG-ovi mogu letjeti noću", kazao je na kraju Ivan Selak

Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo