RIJEČ STRUČNJAKA /

Brigadir Selak o Rafalima: 'Ni po čemu se ne mogu usporediti s MIG-ovima koje smo imali'

Image
Foto: Pixsell/Goran Stanzl

Ivan Selak osvrnuo se na francuske borbene avione

30.5.2021.
13:38
Pixsell/Goran Stanzl
VOYO logo

Brigadir Ivan Selak, umirovljeni vojni pilot, uživa na tlu nakon 37 godina provedenih u zraku, ali i dalje je u tijeku sa zbivanjima. Naravno, to se odnosi na njegov nekadašnji posao pa je za Dnevnik Nove TV govorio o francuskim borbenim avionima za koje se hrvatska Vlada odlučila. Za te zrakoplove Selak ima samo riječi hvale, a kao glavnu vrlinu izdvaja najsuvremenije naoružanje.

''Rakete izvan vizualnog dometa, tipa Meteor, dometa sto kilometara ili malo preko, radarski navođena. Pa raketa mica, infracrveni vođena raketa, srednjeg dometa i kraćeg dometa. Pa naoružanje tipa krstareći projektil skalp'', objašnjava. Suvremeno je, ali skupo te se postavlja pitanje hoće li se ikada u punoj mjeri koristiti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Siguran sam da nećemo, nabrojao sam od naoružanja što ima, rakete Meteor su najnovije rakete i jedna košta oko dva milijuna eura, krstareći projektil košta milijun eura. MICA raketa je red veličine milijun eura", kazao je brigadir za Dnevnik Nove TV.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image

Umirovljeni pilot Ivan Selak o nabavi aviona: 'Ne isplati se kupiti Mercedes MLS, a zbog toga biti gladni'

Image

Umirovljeni pilot Ivan Selak o nabavi aviona: 'Ne isplati se kupiti Mercedes MLS, a zbog toga biti gladni'

Cijena kao velika mana

Umirovljeni pilot kaže da je visoka cijena mana francuskih aviona, upravo zato što je proizveden mali broj primjeraka. Hrvatska je treća europska država koja će francuske avione imati u svom zrakoplovstvu, ostale dvije su Grčka i Francuska. Najstariji imaju 10 godina.

'"Što da kaže pilot aviona koji je letio na MiG 21 o manama aviona četvrte generacije. Vi njega ne možete usporediti s MiG-ovima koje smo mi imali, ni po čemu, ni po radaru ni po naoružanju ni po onome što nosi, po manevarskim osobinama, jednostavno je neusporediv", kaže Selak koji vjeruje da domaći piloti neće imati problema s prilagodbom.

"Nema tu uopće problema, ni za pilote, a ni za sustav održavanja. Te komponente nisu popravljive da je vi skinete i onda tražite kvar. Već se kompletno mijenja", objasnio je Ivan Selak za Dnevnik Nove TV.

Za tri godine će hrvatsko nebo početi čuvati prvih šest Rafala.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo