Dio dugovanja možda je nastao i jer HZZO ne šalje uplatnice za premije, pa dio osiguranika zaboravi podmiriti obaveze, na što ih sada podsjeća osiguravatelj.
"Postotak osiguranika neplatiša, a time i ovršnih postupaka, je zanemariv budući da od 2,5 milijuna osiguranika u dopunskom zdravstvenom osiguranju ima oko 0,5 posto nepodmirenih dugovanja", kazali su iz HZZO-a na upit Glasa Istre.
U HZZO-u su kazali da opomene obično šalju nakon tri neplaćene premije dopunskog zdravstvenog osiguranja. Također, u veljači mnogima istječe godišnje osiguravateljsko razdoblje, a da bi se ono produžilo na još jednu godinu, potrebno je podmiriti dosadašnje obveze.
Oni koji ne kane više plaćati dopunsko, već žele raskinuti osiguranje, moraju podmiriti obaveze do isteka ugovorene godine. Ako ne podmire obaveze nakon opomene, HZZO će svoja potraživanje podmiriti putem ovrhe. Ako pak dođe do raskida ugovora zbog neplaćanja, osiguranik će morati podmiriti dug u cijelosti da bi obnovio policu dopunskog. Ako od raskida ugovora do plaćanja duga prođe više od 30 dana, početak novog osiguranja počinje za 30 dana od dana podmirenja duga i potpisa na ponudi za sklapanje police, objasnili su u HZZO-u.