Kako bi se smanjili, a uskoro i nestali prizori nagomilana smeća u zagrebačkim naseljima, kada se kante napune barem 85 posto, u odvoz se kreće u pratnji Big Brothera. OKO u tzv. pametnoj sobi u zagrebačkoj Čistoći motri svaki kamion i zeleni otok u gradu 24 sata na dan - od broja kontejnera, popunjenosti i procjene volumena, do temperature u kanti.
VEZANE VIJESTI
Voditelj projekta u Čistoći Damir Jembrih
objašnjava: ''Vidimo sve spremnike koji imaju senzore
popunjenosti i sortirani su po popunjenosti. Prvenstveno
stavljamo u plan odvoza spremnike koji su 100 posto puni. Za
svaki taj spremnik kada ga odaberemo vidimo popunjenost i
lokaciju''.
Ipak, najveći fokus je na zelenim otocima koje će dodatno
obilaziti 17 ljudi iz nove ophodarske službe. Oni će imati
edukativnu ulogu na terenu, a svakoga dana bit će u kontaktu s
mjesnim odborima.
''Ti ljudi će na terenu upozoravati građane, učiti ih o pravilnom
odvajanju i postupanju s otpadom. Sve one nepravilnosti i
nečistoće koje se pojave na terenu će prijavljivati nadležnim
službama u čistoće koje će u što kraćem roku reagirati'',
objašnjava direktor Sektora za komercijalne poslove zagrebačke
Čistoće Robert Kostić.
U 2019. Čistoća je skupila gotovo 288.000 tona otpada, svakoga
dana smeće se u dvije smjene odvozi u 300 kamiona. Grad Zagreb
prošle je godine odvajao 34 posto otpada, a cilj do kraja 2020.
je 50 posto.
Svaka kanta bit će čipirana, a Jure Leko,
direktor zagrebačke Čistoće objašnjava: ''Za korisnike znači to
da oni koji imaju pod kontrolom svoje spremnike će zaista plaćati
onoliko koliko su puta praznili''.
Do kraja ljeta gradonačelnik Milan Bandić
očekuje da Zagreb bude najčišći grad u Hrvatskoj i to bez
skorijeg poskupljenja odvoza: ''Dok ne optimiziramo i
racionaliziramo poslovanje čistoće, nema dizanja kune cijene
odvoza otpada''.
A građani i građanke već sad misle da odvoz plaćaju previše.