Brojke se i dalje vrte u smjeru potrošača. Gorivo je sve jeftinije. Efekt pada cijene prvo će se odraziti na cijene prijevoza.
"Moguće je očekivat neki pad cijena u nekom pet posto 10 posto iznosu, no ako će ta cijena ponovno rasti onda se naša cijena neće moći sniziti", rekao je Zdravko Bubnić, predsjednik Udruženja autoprijevoznika Zagreba.
Cijena Eurosupera past će za 25 lipa na ispod devet kuna, dok će cijena Eurodizela ići i do 37 lipa dolje - na ispod osam kuna. Trgovci gorivom kažu da ovo možda nije kraj pada.
"Budući da je ovo bio kontinuirani pad neko vrijeme, može se očekivati stabilizacija ili eventulno lagana korekcija. No nije zahvalno prgnozirati - moguće je da cijene i dalje padaju", istaknuo je izvršni direktor Croduxa, Branko Poljak.
Pekari kažu da za sada nema šanse za spuštanje cijene kruha.
"Mislim da nema jer benzin ne sudjeluje bitno u troškovima proizvodnje kruha. Tako da ne vjerujem da postoji neka veća mogućnost da se to dogodi", kazao je Mijo Prgomet iz Hrvatske udruge poizvođača pekarskih proizvoda.
Razlog pada cijene goriva je rušenje cijene derivata na Mediteranu, ali i pad tečaja dolara.
Od kada je cijena goriva u ljeto 2014. bila na svom maksimumu, situacija za vozače postaje sve bolja i bolja jer prosječan spremnik Eurosupera je od tada pojeftinio za 107 kuna, a prosječan spremnik Eurodizela za 116 kuna.
S nižim cijenama goriva problem bi mogao imati državni proračun jer se od goriva godišnje ubere skoro osam milijardi kuna kroz PDV, a od ljeta 2014. cijena mu je pala za 20 posto.