Rješenje za kaos u Zagrebu: 7 tunela pod Ilicom

Sedam podzemnih tunela ispod zagrebačkog centra i Gornjega grada, kojima bi se premostili sadašnji ogromni problemi prometne povezanosti, rješenje su koje Gradu Zagrebu nudi Institut prometa i veza

9.8.2010.
14:26
VOYO logo

arti-201001250530006Sadašnje prometno stanje loše povezanosti gornjeg i donjeg dijela grada već je postalo neizdrživo, a gradska raskrižja, prometne poveznice i ulice zahtijevaju barem privremena poboljšanja, do nekog trajnijeg rješenja, poput gradnje tunela.

Prema studiji Instituta prometa i veza, sa sedam podzemnih tunela koji bi se spajali na području sjeverno od garaže na Tuškancu rasteretili bi i premostili Ilicu, povećali brzinu javnog prijevoza, oslobodili neke pješačke staze te omogućili izgradnju sjeverne zagrebačke obilaznice.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Glavno usko grlo, odnosno barijera povezivanja gornjeg i donjeg dijela grada jest – Ilica. Riječ je o koridoru s izrazito jakim tokovima automobilskog, tramvajskog i pješačkog prometa, pa je zbog takvog prometnog opterećenja dugoročno nemoguće stvoriti kvalitetnu vezu Gornjeg i Donjeg grada u istoj razini s Ilicom. Kao jedino moguće rješenje nameće se povezivanje sustavom tunela", kazao je za Vjesnik voditelj studije Ivan Dadić.

Dodao je da oni stoga kao osnovnu vezu Gornjeg i Donjeg grada na području zapadno od Trga bana Jelačića predlažu podzemno povezivanje Gundulićeve i Medulićeve ulice s Dubravkinim putem. Tu vezu činila bi dva jednosmjerna dvotračna tunela sa spojnim tunelom za komunikaciju između glavnih tunela.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dadić je pojasnio da bi osim tunela za povezivanje Donjeg i Gornjeg grada trebalo izgraditi i tunele za organizaciju prometa na području Gornjeg grada te još neke šire ceste, kako bi se nesmetano mogao odvijati promet između tunela.

Stručnjaci napominju da ovakvo rješenje omogućava kasnije jednostavno proširenje sustava tunela prema istoku i zapadu, čime bi se omogućila postupna izgradnja sjeverne gradske tangente na udaljenosti manjoj od jednog kilometra od samog središta grada.

Time bi se, smatraju u Institutu, dobio zaokruženi prsten oko središta grada, čime bi se bez znatnog povećanja duljine putovanja sav gradski tranzitni promet mogao eliminirati iz skučene ulične mreže središta grada.

Jedno je sigurno – s obzirom na stanje zagrebačkih financija, projekt još dugo neće ni doći na razmatranje u ruke gradskih otaca.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Trenutačna veza između Gornjeg i Donjeg grada ostvarena je ulicama Gundulićeva – Ilica - Mesnička i Medulićeva - Ilica - Britanski trg, a od sjevera prema jugu, koridorom Mesnička - Ilica - Frankopanska i Britanski trg - Ilica - Kačićeva. Ove veze imaju propusnu moć od svega 500-tinjak vozila po satu po koridoru u jednom smjeru.

Sustav tunela omogućio bi povezivanje Gornjeg i Donjeg grada uz kapacitet od više od 2400 vozila po satu u sustavu tunela i dodatno oko 500-tinjak vozila postojećom prometnom vezom. Dakle, ovakvim rješenjem dobiva se veza Gornjeg i Donjeg grada s kapacitetom od 3000 vozila po smjeru u jednom satu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prethodni članak:

arti-201001250530006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo