S obzirom da se predizborna kampanja bliži svome kraju, političke stranke na sve načine pokušavaju osigurati što veći broj glasova na nedjeljnim parlamentarnim izborima. Raspršili su se diljem Hrvatske kako bi neodlučne birače uvjerili da su upravo oni pravi izbor, opcija koja će iduće četiri godine štititi njihove interese.
Jedan od najaktivnijih, a vjerojatno i najnervoznijih kandidata posljednjih je dana bio Milan Bandić. RTL-ov izborni analitičar prof. Ivan Rimac razlog Bandićeve nervoze vidi u jednoj pretpostavci.
"Njegova kampanja nije uspjela. Sve ove promotivne aktivnosti napravljene u korist Grada, gradskim novcem, a koje je Bandić tempirao za kampanju nisu polučile nikakvog uspjeha. Dapače, napravile su kontraefekt", rekao je Rimac u Facebook Live razgovoru za Vijesti.hr.
Prokomentirao je potom Rimac gostovanje Ivana Vilibora Sinčića u jučerašnjem izbornom intervjuu u RTL-u Danas.
"Sinčićev nastup sada je znatno artikuliraniji, nego što je bio za prošle izbore. Dosta je napravio na vlastitoj retorici i nastupu. Evidentno je da Živi zid još uvijek ne računa da će imati dovoljan broj glasova da bude interesantan koalicijski partner. Naravno, to se može promijeniti onog trenutka kada se uspostavi da njihova grupacija predstavlja skupinu koja može odlučiti tko će doći na vlast. Načelno, ova je retorika u skladu s njihovom agendom opće kritike i općeg nepovjerenja prema velikim strankama i na taj način zaokružuju kampanju", kaže Rimac koji smatra da bi se Živom zidu nakon izbora mogao dogoditi sličan scenarij kao i Mostu nakon prošlih izbora.
"To će se u prvom redu vidjeti u broju zastupnika koji će osvojiti mandate. Ako to bude kombinacija Živog zida i ostalih partnera, vrlo je lako moguće da se Živi zid rascjepi i da neki od tih zastupnika uđu u koalicijske pregovore, a da neki ostanu dosljedni", predviđa Rimac.
RTL-ov izborni analitičar smatra kako se u ovom finišu kampanje malo toga može promijeniti kada su apstinenti u pitanju.
"Mislim da je sada gotovo. Apstinenti bi mogli biti aktivirani u prvom redu jasnijom kampanjom u kojoj se vrlo jasno šalju poruke što će pojedine opcije raditi u idućem mandatu, što u pravilu nismo dobili u ovom mandatu", kaže Rimac.
Rimac je u Facebook Live razgovoru za Vijesti.hr odgovarao i na pitanja naših Facebook fanova, a što je odgovorio - provjerite u videu.