Čudo iz Rijeke: Lift u zgradi zaglavljen čak 68 godina!

'Život bez lifta ovdje je grozan. Stubište je usko i strmo, uopće nije predviđeno da se njime hoda. Sve mi je teže uspinjati se.

29.1.2013.
11:25
VOYO logo

Godine 1945., u jednom od savezničkih bombardiranja bomba je pala odmah pokraj zgrade na današnjoj adresi Ivana Grohovca 1. Ova zgrada u središtu Rijeke nije pretrpjela veća oštećenja, ali zbog posljedica eksplozije na najvišem katu zaglavio se lift. Iako se uvijek pričalo o popravku, prva ozbiljnija inicijativa bila je 70-ih. No, zbog spleta okolnosti, ulica Ivana Grohovca 1 je preskočena i novi su lift dobili njihovi susjedi na kućnom broju 3.

Trošak 100 tisuća eura

Na inicijativu stanarke koja je u zgradu doselila 1955., suvlasnici zgrade upustili su se u dugotrajan i skup projekt obnove lifta koji bi na kraju mogao stajati više od 100 tisuća eura. Glavninu te svote platit će sami, a Grad Rijeka već je dao 300 tisuća kuna te za ovu godinu osigurao još 60. "Život bez lifta ovdje je grozan. Stubište je usko i strmo, uopće nije predviđeno da se njime hoda. Sve mi je teže uspinjati se. Problem je već kada nosiš stvari s tržnice, a kamoli nošenje namještaja, kućanskih aparata. Razmišljala sam o preseljenju, ali, iskreno, kada se naučite živjeti u centru grada, teško vam je uopće zamisliti da odete negdje drugdje. Ovdje mi je sve blizu, placa, crkva, doktor", ispričala je za Jutarnji list stanarka. Zgrada je sagrađena 1914., po projektu Luigija Lupisa u stilu kasnog klasicizma i zajedno s liftom pouzdane austrijske marke Stigler pod konzervatorskom je zaštitom. Taj je lift jedan od šest preostalih secesijskih liftova u Rijeci. Službeno, zgrada ima četiri kata, premda ih je realno sedam, a stubište je spiralno, široko oko metar i pol te je originalno projektirano samo kao zamjena za lift u slučaju požara ili kvara. No, privremeno je stanje ovdje potrajalo 68 godina.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iz tvrtke koja upravlja tom zgradom, doznaje se da za svaki zahvat na zajedničkim prostorima treba tražiti odobrenje konzervatora, a zatim slijedi prikupljanje ponuda za izvođače radova, pa opet odobrenje konzervatora.

Grede koje su držale konstrukciju lifta zamijenjene su novima, napravljena je i nova čelična mreža, istovjetna staroj, ali će trebati postaviti još jednu unutarnju mrežu jer su, po sigurnosnim propisima, otvori preveliki. Ipak, stanari sada imaju razloga za optimizam jer trenutak kada će kabina za tri osobe krenuti prema vrhu više nije toliko nedostižan, piše Jutarnji list.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dajte svoju ocjenu onoga što ste pročitali, iznesite koje vas poteškoće muče, što biste najradije promijenili u svom gradu, a na što ste ponosni. Na adresu djelujlokalno@portal.net.hr šaljite nam svoje priče, a mi ćemo potražiti odgovore na vaša pitanja i tražiti očitovanje nadležnih.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
KSW 94
Uživo 11. svibnja
VOYO logo