Hrvatskom kruže poruke koje pozivaju građane na masovni bojkot trgovina, a sve u znak prosvjeda zbog rekordnih cijena koje su pogodile tržište. Poziv na bojkot predviđa se za petak, 24. siječnja, kada bi, prema organizatorima, trebali svi zaobići trgovine i pokazati trgovcima da nisu zadovoljni trenutačnom situacijom.
Poruke, koje su već postale viralne na društvenim mrežama, pozivaju na zajedničku akciju, a iza inicijative stoje potrošačke udruge koje traže smanjenje cijena koje, kako tvrde, i dalje rastu.
Bojkot kao odgovor na inflaciju i rast cijena
U porukama koje su u posljednjih nekoliko dana osvanule na društvenim mrežama, jasno je naznačeno da je cilj bojkotirati trgovine kako bi se poslala snažna poruka protiv inflacije koja pritisne većinu građana. Kao inspiraciju za ovu akciju, organizatori navode primjer Britanije, gdje je sličan bojkot dovodio do smanjenja cijena goriva, što je potaknulo velike promjene na tržištu.
"U petak, 24. siječnja, pozivamo vas da ne idete u trgovine! Pokažimo trgovcima da smo umorni od previsokih cijena koje rastu iz dana u dan. Ovaj bojkot je prvi korak prema tome da pokažemo svoju snagu kao potrošači", piše u jednoj od poruka koja je postala viralna.
Rezultati ankete: Čak 92 posto podržava bojkot
Anketom koju smo proveli među čitateljima, potvrđeno je da većina građana podržava ovu inicijativu. Na pitanje hoće li u petak bojkotirati trgovine zbog divljanja cijena, čak 92 posto vas je reklo da će se pridružiti bojkotu. Četiri posto još uvijek nije sigurno, dok je samo četiri posto građana izjavilo da neće sudjelovati u akciji.
Komentari na društvenim mrežama samo potvrđuju nezadovoljstvo građana, a većina se slaže da su trenutačne cijene neprihvatljive. Jedan od komentara kaže: "Da. Ovo je već uvreda zdravog razuma s bezrazložnim divljanjem cijena."
Mnogi su mišljenja da bi bojkot trebao trajati duže od samo jednog dana, jer smatraju da će trgovci to brzo nadoknaditi.
"Bojkot bi imao više smisla ako bi trajao barem tjedan dana, jer ovako će trgovci brzo vratiti svoje prihode", kaže drugi komentator.
Slično mišljenje dijele i drugi, koji ističu da bi pravi učinak bojkota bio postignut tek kada bi trajao nekoliko dana.
"Jedan dan neće promijeniti ništa. Moramo pokazati da nismo 'ovce' koje samo šute i preživljavaju", izjavio je jedan od građana u komentarima.
Bojkot kao početak veće promjene
Neki smatraju da bi bojkot trebao biti tek početak.
"Bojkot može biti samo prvi korak. Možda ništa ne postignemo odmah, ali možemo pokazati snagu zajedništva. Sloga je ključna", piše jedan korisnik društvenih mreža.
Bojkot trgovina nije samo odgovor na visoke cijene proizvoda, već i na rastuće troškove života u Hrvatskoj. Uz inflaciju koja ne prestaje rasti, građani se suočavaju s poskupljenjem hrane, energenata, komunalnih usluga, a mnogi su zabrinuti za svoju financijsku budućnost.
"Gdje su režije? Struja je poskupila, komunalno također. Kako riješiti te probleme?", pita se jedan od građana, naglašavajući sveprisutne ekonomske izazove.
Potrošačke udruge koje stoje iza ove akcije tvrde da su visoke cijene postale nepodnošljive, a bojkoti su jedan od načina da potrošači konačno prepoznaju svoju moć. Prema njihovim riječima, trgovci i vlasti moraju shvatiti da će se u suprotnom suočiti s ozbiljnim posljedicama.
Zajedništvo i solidarnost kao ključ promjena
Bojkot trgovina u Hrvatskoj tako nije samo reakcija na trenutačne ekonomske uvjete, već i na širu društvenu dinamiku. Mnogi građani, iako svjesni da jednokratni bojkot neće riješiti sve probleme, nadaju se da će poslati snažnu poruku o potrebi za promjenama.
"Moramo se boriti. Pokazati da nismo samo pasivni promatrači, već aktivni sudionici u oblikovanju svoje sudbine", zaključuje jedan od komentatora, pozivajući na još jaču solidarnost među građanima.
POGLEDAJTE VIDEO: Širi se poziv na bojkot trgovina. Istražili smo: Što bi se dogodilo da prestanemo kupovati?