FINANCIJSKI IZVJEŠTAJI /

Restart koalicija zasad potrošila više od osam milijuna kuna, a HDZ ima dva velika donatora

Image
Foto: RTL / PIXSELL

Prva financijska izvješća svi izborni sudionici su morali objaviti sedam dana prije izbora

29.6.2020.
9:57
RTL / PIXSELL
VOYO logo

Na dosadašnju promidžbu za parlamentarne izbore najviše je, 8,4 milijuna kuna, potrošila Restart koalicija okupljena oko SDP-a, pokazuju prva financijska izvješća koja su svi izborni sudionici morali objaviti sedam dana prije izbora.  

Image
Napokon licem u lice /

Obračun Plenkovića i Bernardića bit će vrhunac kampanje. Stručnjak kaže: 'Moglo bi odlučiti sve, ali moraju pobijediti same sebe'

Image
Napokon licem u lice /

Obračun Plenkovića i Bernardića bit će vrhunac kampanje. Stručnjak kaže: 'Moglo bi odlučiti sve, ali moraju pobijediti same sebe'

Od dopuštenih 15 milijuna (1,5 milijuna po jedinici), Restart je na promidžbu u deset izbornih jedinica u Hrvatskoj potrošio 8,4 milijuna, najviše u 7. i 8. jedinici (po milijun kuna).

Tekst se nastavlja ispod oglasa

HDZ-ovi izborni troškovi u 10 jedinica u Hrvatskoj iznose 7,1 milijuna kuna, a najviši su (873.000) u 8. jedinici. U 11. izbornoj jedinici, u kojoj bira dijaspora, troškovi su pola milijuna kuna.  

Izborni troškovi Domovinskog pokreta Miroslava Škore iznose 1,8 milijuna kuna, Mosta 750.000 kuna, a koalicije Možemo! 400.000 kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

HDZ od donatora dobio više od 1,7 milijuna kuna

I dok Restart koalicija prednjači po troškovima, HDZ je prvi po iznosu dobivenom od donatora, više od 1,7 milijuna kuna.

Najviše su mu donirale tvrtke Bistra d.o.o. iz Đurđevca (150.000 kuna), Agrochem-Maks d.o.o (100.000 kuna) i Spectra Media d.o.o (50.000 kuna) iz Zagreba.

Pravne osobe za financiranje izborne promidžbe mogu donirati najviše 200.000 kuna, fizičke (obrtnici i građani) 30.000 kuna. Donacije se mogu prikupljati do završetka izborne promidžbe, dakle do petka, 3. srpnja u ponoć.

S po 30.000 stranačku su promidžbu financirali ministar Gordan Grlić-Radman i akademik Željko Reiner, predsjednik HDZ-a Andrej Plenković donirao je 20.000 kuna, glavni tajnik HDZ-a Gordan Jandroković 16.000, potpredsjednik stranke Branko Bačić 10.000 kuna itd.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Restart koalicija od donatora je dobila 283.000 kuna, među njima, za sada, nema čelnika stranaka koje čine tu koaliciju (SDP, HSS, Glas, HSU, Snaga). Od viđenijih članova tih stranaka na popisu donatora su Siniša Hajdaš Dončić (30.000), Željko Sabo (11.600 kuna), Peđa Grbin i Željko Kolar (po 10.000), te Domagoj Hajduković (5.000 kuna).

Škoro nije na popisu donatora Domovinskog pokreta

Domovinski pokret Miroslava Škore od donatora je dobio 190.000 kuna, 30.000 kuna donirala je Ruža Tomašić, 2.000 kuna bivši Mostovac Slaven Dobrović. Među donatorima, za sada, nema čelnika tog Pokreta Miroslava Škore koji je, prema pisanju medija, na upit tko su mu najveći donatori kampanje odgovorio kako je sam „stavio milijun kuna unutra“.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Mostu su donatori uplatili 44.000 kuna, koaliciji Možemo! 65.200 kuna od čega 10.000 kuna Bojan Glavašević.

Od 54 sudionika koji su bili u obvezi izvijestiti o izbornim troškovima, njih tri nisu u propisanom roku, do subote u ponoć, dostavili svoja prva financijska izvješća, a radi se o strankama Snaga Slavonije i Baranje i Hrvatskoj stranci budućnosti te NL Bura.

Prijete im administrativne i prekršajne kazne, odnosno obustava isplate naknade izbornih troškova te novčane kazne od 10.000 do 100.000 kuna za stranke i od 2.000 do 20.000 kuna za osobu ovlaštenu za zastupanje neovisne liste

Prva financijska izvješća, čiji su sastavni dijelovi izvješća o donacijama, o troškovima i o iznosu cijene za medijsko oglašavanje, svi sudionici izbora za Hrvatski sabor bili su dužni podnijeti sedam dana prije izborne nedjelje, dakle do ponoći, 27. lipnja.  Cjelovita izvješća, koja će dati pravu sliku financijske strane izbora, dužni su podnijeti 30 dana nakon izbora, dakle zaključno do 4. kolovoza.    

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Izvješća dostavljaju unosom u DIP-ov informacijski sustav za nadzor financiranja promidžbe, a javnosti su dostupni na mrežnim stranicama DIP-a.

pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo