Na svečanost otvorenja premijerka je dovela dobar dio Vlade: ministre Ivana Domagoja Miloševića, Branka Bačića, Đuru Popijača i Božidara Kalmetu.
Radi se o dijelu dionice Ravča – Ploče, koja je promijenila trasu, pa se umjesto prema Staševici pružila putem Vrgorca. Ta izmjena trase je, inače, napumpala cijenu te dionice autoceste na 2.663.216.696,33 kune, umjesto predviđenih 1.793.987.738,17 kuna.
Državni organi nisu reagirali na činjenicu što investitor, Hrvatske autoceste, nije imao potrebu raspisati novi natječaj iako je cijena nove trase daleko premašila planirane troškove radova. Napomenimo da ni izgradnja dionice koja joj je prethodila, ona od Dugopolja do Ravče, nije prošla bez skandala. Npr. WC na odmorištu Mosor plaćen je gotovo tri milijuna kuna, umjesto pola milijuna, a samo jedan koš za smeće HAC je plaćao 715 kuna.
"Još jedan radni uspjeh slavimo u danu koji će ući u povijest Republike Hrvatske. Danas ćemo zatvoriti preostala poglavlja i još jednom će se potvrditi da smo uspješno završili pregovore te da ćemo 1. srpnja 2013. ući u članstvo Europske unije", rekla je Kosor. Izjavila je da je riječ o ostvarenju najvećeg sna hrvatskog naroda, odmah nakon postizanja samostalnosti te usporedila hrvatski put u EU s cestogradnjom.
"Razbijali smo stijene, gradili tunele i nadvožnjake", kazala je premijerka te najavila nastavak gradnje autoceste prema Pločama i do krajnjeg juga, do Dubrovnika.
Teški, teški teren
Ukupna investicijska vrijednost radova na dionici Ravča – Vrgorac iznosi oko 936,5 milijuna kuna bez PDV-a. Zbog teškog terena na dionici je projektirano 10 objekata, od toga pet vijadukata, četiri nadvožnjaka i jedan tunel.
Radove na izgradnji dionice izvodila je Poslovna udruga koju čine: Hidroelektra-niskogradnja d.d. (vodeći partner), Viadukt d.d. Zagreb, Konstruktor-inženjering d.d Split, Cesta Varaždin d.d., Zagorje-Tehnobeton d.d., Strabag d.o.o. Zagreb, Osijek-Koteks d.d. Osijek i Ingra d.d. Zagreb.
U naplatnim kućicama Vrgorac zaposleno je 10 ljudi, a za ta se radna mjesta javilo čak 347 zainteresiranih.
Puštanjem u promet ove dionice, Autocesta A1 Zagreb – Split – Dubrovnik bit će u prometu u ukupnoj dužini od 467 km. Visina cestarine na dionici Ravča – Vrgorac iznosi četiri kune, a od Zagreba do Vrgorca 191 kn za osobna vozila. Prvi automobili novoizgrađenom dionicom počet će prometovati nakon 16 sati.
Vezani članci:
arti-201002250622006 arti-201002260591006 arti-201106240657006 arti-201101030670006 arti-201101030063006