RBA je u nedjelju klijentima zbog krađe podataka masovno blokirala kartice, a ljudi o tome nisu bili niti obaviješteni, navodno zbog razmjera hakerskog napada, piše Večernji. Klijenti su za krađu saznali nakon što su neuspješno pokušali podići svoj novac. Tek su danas putem SMS-a dobili obavijest da se jave u RBA kontaktni centar vezano uz karticu, no dodatnog objašnjenja nije bilo.
'Pokušao sam podignuti novac na bankomatu u ponedjeljak navečer, no isplata mi je odbijena. Nazvao sam banku i dobio objašnjenje da je napad bio tolikih razmjera da nas nisu uspjeli obavijestiti, nego su samo blokirali kartice. Trajno su ih poništili i poslat će nam nove', ispričao je jedan od klijenata RBA.
Masovna krađa
S njegovog računa nije nestao novac, no iz banke su mu otkrili kako je došlo do masovnog 'čišćenja' novca s tekućih računa. Iznosi su prebacivani u Kinu, Indoneziju...
I Splitska banka je potvrdila napade i poručila kako su klijenti obaviješteni. One kojima je novac ukraden banka je obeštetila. Iz RBA su također poručili da su utvrdili neautorizirane radnje po pojedinim karticama protekli vikend.
Banke će obeštetiti opljačkane
Prema informacijama koje za sada imamo, radi se o postavljenim tzv. skimming uređajima na pojedinim bankomatima u inozemstvu. Odmah nakon detektiranja tih radnji, banka je onemogućila daljnju zloporabu kartica te će obeštetiti klijente kojima je otuđen novac', izjavili su u RBA.
Tvrde i da su obavijestili klijente koji su možda zahvaćeni pokušajem prijevare, a obavljali su transakcije na spornim bankomatima.
Većina ostalih banaka tvrdi da se kod njih ništa slično nije dogodilo pa tako napade demantiraju u Zabi, PBZ-u, OTP-u, HPB-u...