Doktor ekonomije i jedan od autora aplikacije 33% zgrožen je bio činjenicom da se u hrvatskoj godišnje otisne preko 100 milijuna primjeraka promotivnih letaka i kataloga. U digitalnom svijetu, nema potrebe toliko štetiti okolišu pa je Josip Muller sa svojim suradnicima Benom Delheyjem, Antonom Petkovom osmislio aplikaciju koja bi nam, posebno u vrijeme inflacije, mogla biti od znatne koristi.
"Aplikaciju 33% smo učinili dostupnom i počeli je promovirati u Hrvatskoj negdje sredinom svibnja ove godine. Mislili smo korisnike skupljati postepeno, tako da nas je zapravo pozitivno iznenadio velik interes i broj korisnika. Već u manje od 3 mjeseca smo postali jedna od vodećih shopping aplikacija u Hrvatskoj, te ju je do danas skinulo već preko 60.000 korisnika – zajedno na Trgovini Play i app storeu. Broj tjedno aktivnih korisnika je nešto iznad 20.000, a na mjesečnoj bazi je to negdje između 30 i 40.000 ljudi. U svakom slučaju iznad svih naših očekivanja, te vjerojatno upravo zbog pomahnitale inflacije je velik broj ljudi prepoznao u našoj aplikaciji mogućnost da uštede pri kupnji hrane i osnovnih kućnih potrepština", priča nam Josip.
"Smatrali smo da možemo ponuditi rješenje koje će postati platforma za informiranje o svim promotivnim ponudama na tržištu i da to bude jednostavno, personalizirano i interaktivno. Na to se nadovezala ova trenutna situacija s rastom cijena, koja je učinila našu platformu relevantnijom nego ikada i to upravo u trenutku kada smo je ponudili građanima i to besplatno na korištenje".
Ljudi mu se, kaže, povratno javljaju, a često komentiraju jednu stvar - kako se nitko ovoga nije sjetio prije.
"Listati papirnate ili pdf promo letke i kataloge, ili pak imati 5-6 raznih aplikacija od svake maloprodajnog lanca na svom mobilnom telefonu – zaista nije praktično niti primjereno. 33% aplikacija sve to skupa jako pojednostavljuje i eliminira potrebu za gubitkom vremena u potrazi za akcijskom ponudom koja ljude zanima. Ima i komentara korisnika da žele da dodatno proširimo akcijsku ponudu s trenutne gdje pokrivamo oko 2/3 maloprodajnog tržišta Hrvatske u robi široke potrošnje. Mi na tome radimo (u skladu s financijskim mogućnostima) i s vremenom ćemo našu ponudu dodatno obogatiti u skladu s našom vizijom da imamo zaista sve promocije na jednom mjestu i u formi koja omogućuje vrlo jednostavnu pretragu i snalaženje. Mogu dodatno napomenuti da je nekoliko medija samoinicijativno napravilo recenziju na temelju korištenja aplikacije 33% i rezultati od strane svih njih su jednoglasno izvrsni", jasan je Muller.
U svemu je njemu i kolegama važna bila ekološka perspektiva. To je nešto o čemu su dodatno razmišljali. "Pa evo i s dolaskom odvajanja otpada u Zagreb primjerice sve te letke koji se ubacuju po kaslićima u zgradama treba skupljati i jednom tjedno ostavljati za skupljanje – znači to nam i nepotrebno komplicira život".
Aplikacija za štednju funkcionira na tri principa - jednostavnost, interaktivnost i personalizacija. "Aplikacija 33% funkcionira tako da možete pretraživati akcijsku ponudu proizvoda robe široke potrošnje tako da tražite pojedini proizvod ili brand, da pretražujete ponudu u određenoj kategoriji proizvoda, određenom maloprodajnom lancu ili pak na točno određenoj lokaciji i radijusu interesa. Vjerojatno najzanimljivija i jedinstvena funkcionalnost aplikacije je pretraga omiljenih proizvoda. Svatko od nas ima 10-15 proizvoda koje često koristi. Možete ih jednostavno unijeti u app i s jednim klikom periodično provjeriti što je na akciji i gdje. A od sljedećeg tjedna ćemo lansirati novu verziju aplikacije gdje ćemo korisnicima omogućiti da ih sam aplikacija obavijesti kada se nešto od njihovih omiljenih proizvoda pojavi na akciji. Dakle aplikacija 33% ne štedi samo novac već i vrijeme korisnika".
Jednostavnim izračunima, priča nam Muller, došli su do nevjerojatnog podatka - Aplikacija 33% prosječnoj hrvatskoj obitelji mjesečno štedi 150 - 200 eura.
"Došli smo jednostavnim izračunom do iznosa od nekih 150-200 EUR moguće uštede mjesečno za prosječnu hrvatsku obitelj. Uz prosječnu plaću oko 1.000 EUR, podatak da trošak na hranu i osnovne potrepštine čini oko 40-50% kućnog budgeta te realnu pretpostavku da se na kupnjom na akcijama može uštedjeti oko 20% - dolazimo da prosječno kućanstvo (s 2 primanja) može uštedjeti između 150 i 200 EUR mjesečno koristeći aplikaciju 33% ili koristeći druge načine za kupovinu na akcijama. Naravno neke artikle skoro nikad nećete naći na akciji (ulje, šećer, sol…), ali na nekima su popusti do 50% (deterdženti, wc papir, kozmetika…) pa smatram da su ove pretpostavke vrlo realne".
Dao nam je ovaj doktor ekonomije i savjete za preživljavanje inflacije. Smatra da bi ljudi trebali biti fokusirani na tri područja - maloprodajne proizvode, troškove energije i financijsko-bankovne troškove. "Pa ovako, podijelio bih to možda najbolje na 3 područja na koja ljudi trebaju obratiti posebnu pažnju. Prvo su troškovi kupovine maloprodajnih proizvoda, što ujedno predstavlja i najveći dio kućnih budžeta. Naša aplikacija 33% mislim da predstavlja dobro rješenje za to područje. Drugo su troškovi energije, gdje se ljudi trebaju informirati koliko će im troškovi na tom polju porasti te što mogu učiniti da ih smanje (osim štednje i manje potrošnje). I treće su financijsko-bankovni troškovi kao što su troškovi otplate kredita i slično. Tu se tek očekuje veliki udar na kućne budžete ako je suditi po trenutnim dešavanjima u SAD-u te mislim da ljudi trebaju dobro pratiti što se dešava na tom polju te u slučaju većih promjena razgovarati s financijskim savjetnicima koji ih mogu savjetovati što napraviti i kada da bi tu vrstu troškova držali pod kontrolom", jasan je Muller.
Hrvati će se, otkrio nam je za kraj razgovora, morati financijski opismeniti i shvatiti da se za poboljšanje vlastitog standarda moramo pobrinuti sami. "Vrijeme u kojem se država brinula za financijsku sigurnost pojedinca nažalost, ili jednostavno realno, pripada prošlosti. Paradoks je to da su ljudi s manjim primanjima obično manje financijski pismeni, a trenutni udar na cijene hrane i osnovnih kućnih potrepština pogađa upravo najviše njih. Nadam se da će naša aplikacija 33% koja je besplatna (i takva će sigurno i ostati), pomoći ljudima da lakše nađu uštede i akcijske popuste na proizvodima koje traže i kupuju, te da ćemo i mi s time barem malo pomoći u stvaranju svijesti da postoje načini na koje je moguće ostvariti određene uštede koristeći malo vlastite proaktivnosti i blagodati koje pružaju suvremene tehnologije".