Samo oni koji su jutros zapeli u neviđenoj gužvi na zagrebačkom Jadranskom mostu, mogu svjedočiti o nastalom kaosu. Ali to je tek početak.
Jer su ovoga vikenda počeli radovi na rekonstrukciji mosta na kojem se sada četiri prometna traka spajaju u jedan. Kako je inače u špici, kada ljudi odlaze ili se vraćaju s posla, tu redovno gužva, nova je prometna situacija stvorila ogromne kolone na Jadranskom, ali i ostalim mostovima koji nisu uspjeli rasteretiti protočnost. I tako će trajati do završetka radova koji su predviđeni krajem lipnja.
Prometnim kolapsom šokirana je i prometna struka.
Tvrde, takvo što nije se smjelo dogoditi.
"Ja bih rekao da je gotovo nevjerojatna razina indolencije koju ova gradska uprava prikazuje prema potrebama građana, prema potrebama za mobilnosti. Mislim da ovo što se danas dogodilo je nedopustivo. Mislim da ovako nešto je mogao predvidjeti bilo tko tko se bavi prometom. Svesti četiri prometne trake na jednu koja vodi prema Gradu je nešto što se iz aviona vidi da će izazvati prometni kolaps", smatra Marko Ševrović s Fakulteta prometnih znanosti u Zagrebu.
Na pitanje kako se to moglo spriječiti odgovara:
"Moglo se spriječiti planiranjem. Ovakve situacije se moraju dobro isplanirati, moraju se iskomunicirati s građanima. Privremena signalizacija mora biti puno bolje postavljena. Alternativni pravci označeni, što naravno ništa nije napravljeno. Uz to, na samom mostu je bilo moguće napraviti dvije prometne trake u smjeru grada. Naravno u koliko vas nije briga za građane, onda se događaju ovakve situacije. Izazivanje ovakvog kolapsa, gospodarskog troška grada Zagreba je neshvatljivo", poručuje Ševrović.