Višesatno čekanje u 40-kilometarskim kolonama na autocesti A1 prošloga vikenda događaj je koji će naši turisti teško zaboraviti, a neki se zbog njega vjerojatno i teško odlučiti da ponovno posjete našu obalu. Iako su se poklopili smjena turista, bura i požar kod Zatona Obrovačkog opravdanja za nadležne u takvim situacijama ne bi trebalo biti. A oni su kao i brojne druge situacije do sada i ovu dočekali nespremni, ali su se, kako kaže prometni stručnjak Željko Marušić, pokazali i kao nesposobni.
"Pokazalo se još jednom da nitko u Ministarstvu prometa... ne vlada situacijom, bilo da je prometna sigurnost u pitanju ili rješavanje kriznih, kaotičnih događanja poput aktualnih. Sve je ostavljeno stihiji i snalaženju pojedinih službi, odnosno pojedinaca. Svemu je kumovala neorganizirana i nedjelotvorna tehnička Vlada, čiji čelnici, u osjetljivim okolnostima za vitalne nacionalne interese, nisu na radnom mjestu.
Loše je odradio i HAK, osim uputa da se ne krene na put nije bilo upotrebljivog savjeta, vozači su se žalili da su informacije neažurne i pogrešne, a sve je zaokružilo nesnalaženje prometne policije", ocjenjuje u svom komentaru Marušić dodajući kako su svojim ponašanjem učinili nepopravljivu štetu našem turizmu.
Tri ključne pogreške
Marušić smatra kako su mjerodavni učinili tri ključne pogreške. Vozače nisu upućivali na alternativne pravce, odnosno one iz smjera sjevera da u Perušiću i Gospiću siđu s autoceste na državnu cestu prema Oštarijama, Karlobagu, Maslenici i Zadru, odnosno Budaku, Svetom Roku, Gračacu, pa Kninu i Benkovcu. One iz smjera juga, pak, trebalo je "skidati već iza Splita pa u Šibeniku, na državnu cestu Drniš - Knin - Gračac...
"Nisu se potpuno otvorile naplatne kućice na Svetom Roku, čime bi se znatno smanjile gužve, a 'šteta' zbog nenaplaćene cestarine bila bi mnogostruko, neprocjenjivo manja od nastale izravne i neizravne štete zbog prometnog kaosa i maltretiranja naših građana i turista", ističe prometni stručnjak dodajući i kako je policija propustila izdvojiti teška vozila da bi potom osobna u koloni i pod pratnjom, brzinom do 30 km/h, bez objektivnog rizika, provela kroz područje zahvaćeno burom.