čudo na trešnjevci /

Prometni stručnjak o duplom rotoru: 'Odličan je i najbolje je rješenje. Onaj u Remetincu? Grozno'

Image
Foto: I. Kralj/S. Midžor/Pixsell

U Zagrebu je osvanuo dvostruki rotor na probelmatičnom križanju i mnoge je zbunio. Željko Marušić kaže da je to najbolje rješenje u tom prostoru koji je nastao prije 100 godina kada su vozila zaprežna kola i kad nije bilo sudara. Otkrio nam je i što vozači rade krivo kad voze rotorom

29.8.2023.
15:23
I. Kralj/S. Midžor/Pixsell
VOYO logo

Dvostruki rotor na zagrebačkoj Trešnjevci zbunio je mnoge, neki pitaju i kako se po njemu uopće vozi, a gradonačelnik Zagreba Tomislav Tomašević u utorak je branio ovo prometno rješenje kao najbolje.

Niknuo je na križanju ulica Nova cesta, Kranjčevićeva i Božidara Adžije nakon rekonstrukcije jedne od najproblematičnijih prometnih točaka u Zagrebu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Hoće li vožnja iz rotora u rotor dodatno zbuniti vozače i izazvati dodatni prometni kaos te otkud ideja da se takvo što izgradi, pitali smo prometnog stručnjaka Željka Marušića koji odmah odgovara: "Rješenje je odlično!"

Iako je Tomašević rekao da u Hrvatskoj ima nekoliko takvih dvostrukih rotora, Marušić kaže da takvo što nije nikad vidio nego sad u Zagrebu, ali neupitno brani ovo rješenje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Slavko Midzor/PIXSELL

"On je iznimka, ne pravilo. Pravilo je da se uz rotor ne postavlja novi rotor kao u ovom slučaju. Zašto se na njega išlo? Urbanističko rješenje tog prostora postavljeno je početkom 20.-og stoljeća, dakle prije više od 100 godina kada su tu vozila zaprežna kola i nije postojala opasnost od sudara. Tijekom godina prostor se maksimalno izgradio. Uz sve to, ovo je bilo najbolje rješenje jer drugo bi bilo da se poruši 350 ili više stambenih jedinica pa da se napravi prostor za bolje rješenje. A to ne možemo, zar ne?", govori Marušić.

Nastavlja da je dvostruki rotor daleko od idealnog, ali u postojećim uvjetima je najbolje moguće rješenje.

"Ovo je bila jedna od neuralgičnih točaka u gradu. Ranije se događalo da bi vozači išli prema rotoru iz Adžijine i Kranjčevićeve pa bi ih iznenadila bočna interakcija s drugim vozilom. I kod izlaska rotora dešavalo se da drugi auto bubne vozilo", govori nam.

Image
Foto: Slavko Midzor/PIXSELL

I dok hvali novo prometno "čudo" u Zagrebu, dotle daje veliki minus remetinečkom rotoru za koji kaže da je prevelik.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"A kada je prevelik, on za vozača postaje pravac pa vozači krivo pomisle da na njemu vrijedi pravilo desne strane. A i čemu rotor ako je na njemu semafor kao u ovom slučaju. Nema smisla", govori ovaj stručnjak.

Nastavlja da su tim novim rotorom sve zakomplicirali, da je bolje rješenje bio stari rotor kojeg je, prema njegovu mišljenju, trebalo
prometno rasteretiti izgradnjom Jarunskog mosta i potom proširiti desnu traku, a lijevu suziti i ostaviti kao zaštitnu te postaviti dodatnu signalizaciju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
na veliku subotu /

VIDEO Kamere snimile ludu vožnju u Velikoj Gorici: Vozač stisnuo gas pa pokosio i prometni znak i rotor...

Image
na veliku subotu /

VIDEO Kamere snimile ludu vožnju u Velikoj Gorici: Vozač stisnuo gas pa pokosio i prometni znak i rotor...

A kad smo već kod rotora, gotovo je ritual da netko u njemu trubi "onome koji nema pojma što u njemu radi". Pa smo pitali stručnjaka da nas podsjeti na prometna pravila koja vrijede za kružni tok.

"Ako nema nikakvih znakova, temeljno je pravilo da vozila u rotoru imaju prednost, a vozila koja se uključuju na rotor moraju ih propustiti. Potom ide pravilo desne strane, a nadređeno pravilo svim pravilima su znakovi", kaže naš sugovornik.

Image
Foto: Screenshot RTL Danas

Na svim pristupnim cestama rotoru vrijede uobičajena pravila pa je podsjetio da je na raskrižju ceste iste važnosti ili u susretu s drugim vozilom vozač dužan propustiti vozilo koje nailazi s njegove desne strane.

Dodatno, vozač koji skreće ulijevo dužan je propustiti vozilo koje dolazeći iz suprotnog smjera te zadržava smjer kretanja ili skreće udesno, osim ako prometnim znakom nije drukčije određeno.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

I na kraju podsjeća što znače znakovi "STOP" te obrnuti trokut te pojašnjava da znak "STOP" znači da vozač mora zaustaviti vozilo čak i ako drugo vozilo ne nailazi, dok uz znak obrnutog trokuta mora propustiti drugo vozilo, čak i ako se nije zaustavio.

Naš sugovornik upozorava da oni, koji prekrše sva tri spomenuta pravila, riskiraju kaznu od 390 do 920 eura, a može mu se i oduzeti vozačka dozvola na tri mjeseca za drugi takav prekršaj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ako bi to netko ponovio tri ili više puta, vozačka mu se može oduzeti na šesti mjeseci.

Naš sugovornik otkriva i nešto što mnoge vozače zbunjuje - po kojoj se traci vozi na rotoru. "Unutarnja traka rotora je servisna, kad se uđe u rotor onda se vozi po svojoj strani i nema ulazaka u unutarnju traku rotora", kaže Marušić.

POGLEDAJTE I VIDEO Jedan od najopasnijih rotora u zemlji dobio je semafor - olakšat će promet i smanjiti broj prometnih nesreća

FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo