Dan nakon općeg štrajka prometnog sektora u Njemačkoj stanje u prometu u utorak se normaliziralo, a sindikati i poslodavci ponovno pregovaraju o kolektivnim ugovorima.
„U međugradskom željezničkom prometu u utorak ujutro otkazano je svega nekoliko vlakova. Željeznički gradski prijevoz se odvija bez zastoja“, priopćila je uprava Njemačke željeznice (DB).
Njemački sindikati zaustavili su u ponedjeljak putovanja diljem zemlje jer su tisuće radnika u zračnim lukama, željeznicama i drugdje napustili posao zbog sporova oko plaća i zahtjeva za povišicom.
Promet se polako normalizira i u zračnoj luci Frankfurt, gdje je u utorak planirana otprema 157.000 putnika, od čega je 3.800 putnika kojima je u ponedjeljak zbog štrajka bio otkazan let.
Međutim, oko 40 letova i dalje je otkazano u utorak zbog posljedičnih učinaka štrajka, što je dovelo do preko 1000 otkazivanja u ponedjeljak.
Pozvali na hitan povratak pregovorima
Na ostalim njemačkim aerodromima ujutro su se još osjećale posljedice štrajka koji je okončan u ponoć i to najviše kod jutarnjih letova koji su djelomice prebačeni na poslijepodne.
U ponedjeljak su sindikat radnika u javnom sektoru Verdi i sindikat uposlenih na željeznici EVG pozvali na jednodnevni štrajk upozorenja kako bi se usred pregovora o kolektivnim ugovorima povećao pritisak na poslodavce.
DB je u utorak predstavnike sindikata EVG pozvao na hitan povratak pregovorima.
„Moramo hitno sjesti za pregovarački stol i ne možemo si priuštiti stanku preko uskršnjih praznika“, priopćeno je iz uprave DB-a.
Štrajk nije imao utjecaj kakav su sindikati željeli
Sindikat EVG za zaposlene u željezničkom sektoru u Njemačkoj traži povišicu plaća od najmanje 650 eura kako bi se smanjili učinci inflacije koja je iznosila 10,5 posto.
Stručnjaci su međutim zaključili kako štrajk prometnog sektora nije imao onakav utjecaj kakav su sindikati priželjkivali.
„Nakon pandemije i promjene tržišta rada posljednjih godina s mogućnošću rada od kuće, utjecaj ovakvog štrajka je mnogo manji, nego što bi to bio slučaj u sedamdesetim ili osamdesetim godinama prošlog stoljeća“, rekao je za javni servis WDR stručnjak za promet Andreas Knie.