Hrvatska mora poboljšati sigurnost svojih tunela i minimalne uvjete uskladiti s europskim direktivama. Za to je potrebno više od dvije milijarde kuna, od čega najviše novca treba tunel Učka. Taj tunel nema evakuacijski izlaz u slučaju opasnosti, kao ni sustav za odvodnju opasnih tvari. Probleme može riješiti samo izgradnja druge cijevi tunela.
Gotovo 40 godina tunel Učka spaja Kvarner i Istru. Kroz njega je prošlo 73 milijuna vozila, a vozači kažu kako je krajnje vrijeme za izgradnju druge cijevi.
"Trebala bi definitivno zato što promet tokom sezone zna biti jako gust i naprimjer kad ide hitna kroz tunel zatvori se kompletno", rekao je Sven Vilk iz Rijeke.
"Bilo bi dobro kad bi još druga cijev bila, svakako bi se promet rasteretio", složio se Jan Dragčević iz Svetog Križa Začretja.
"E sad, sigurnosni izlazi - nema ih i nemaju kamo ići ovdje, znači trebala bi izgraditi drugu cijev naravno", rekao je Miljenko Zugan iz Buzeta.
Postojeća cijev nema evakuacijske izlaze ni sustav za odvodnju opasnih tvari
I Europska komisija uočila je sigurnosne probleme. Opomena Europske komisije odnosi se na veće ili manje nedostatke u 34 hrvatska tunela u koje treba uložiti nešto više od 2 milijarde kuna. Glavnina toga iznosa odnosi se na drugu cijev tunela Učka.
Postojeća cijev nema evakuacijske izlaze, ali ni odvodnju za zapaljive i toksične tekućine koje se prevoze. Zato se na svaki milimetar tunela pazi iz kontrolne sobe, a postoje i kompenzacijske mjere.
"Vatrogasna jedinica od 20 vatrogasaca koji su prisutni 24 sata na tunelu Učka i koji su zaduženi isključivo za tunel Učku, zatim imamo posebne planove regulacije prometa koji se aktiviraju u slučaju incidenata u tunelu. Imamo posebno evakuacijsko vozilo. I imamo pratnju svih opasnih tereta", rekao nam je šef sigurnosti tunela Učka, David Stankić.
Još se mora od Europske komisije zatražiti odobrenje projekta
Kako se već gradi nastavak drugog profila istarskog ipsilona, još jedna cijev tunela bit će logičan nastavak. Razgovori s koncesionarom traju, a Hrvatska će uskoro od Europske komisije zatražiti i formalno odobrenje projekta.
"Jer oni moraju dati zeleno svjetlo budući da se radi o produžetku ugovora o koncesiji. Drugim riječima, očekujemo sljedeće godine završetak druge B1 faze i početak gradnje druge cijevi tunela", pojasnio je ministar prometa Oleg Butković.
Ministar dodaje kako građevinska dozvola i popratna dokumentacija već postoje. Da bi prva vozila krenula kroz novu cijev tunela Učka, trebat će proći dvije godine od početka gradnje.