ima li utjecaja na birače? / Prljavi rat plakatima: prebrojavaju se krvna zrnca, 'vade' grijesi iz prošlosti

Dva dana uoči izbora, na vrhuncu je i rat predizbornim plakatima. Od Velike Gorice do Osijeka na meti su SDP-ov Boris Lalovac i HDZ-ov Tomislav Karamarko. Išlo se ispod pojasa, pa čak i do prebrojavanja krvnih zrnaca. Što o tome kažu iz redova obiju koalicija, i može li im naštetetiti, doznajte u prilogu

5.11.2015.
18:41
VOYO logo

Dva plakata osvanula na Sisačkoj cesti pokraj Velike Gorice osvanuli su plakati koji prikazuju tobožnji izvadak iz matične knjige rođenih SDP-ovog Borisa Lalovca, gdje se pod nacionalnost navodi Jugoslaven. No da je prljava kampanja na štetu bliskog mu suradnika išla i korak dalje – ukazao je i šef SDP-a.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ljudi koji idu okolo kao jučer njemu u rodno selo njegovog oca, koji nije u Hrvatskoj, nego je u susjednoj državi, pa gledaju koji su mu geni i odakle su mu krvna zrnca", prepričao je predsjednik SDP-a Zoran Milanović.

Na plakatima u Osijeku kao negativac se ovaj put pojavio i Tomislav Karamarko s naslovnice dnevnog lista i navodnim citatom. Nepoznati autor podsjeća kako je današnji šef HDZ-a sudjelovao u uhićenju Ante Gotovine.

"Trudili smo se svo ovo vrijeme biti afirmativni.  S druge strane, nositelj negativne kampanje pune teških riječi pa i mržnje, nsitelj te kampanje je upravo predsjednik SDP-a Milanović", optuživao je Gordan Jandroković.(Foto: Davor Javorovic/PIXSELL)

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sadržaj kojim se Borisa Lalovca vrijeđa na nacionalnoj osnovi, što je protuzakonito, ne može biti dio kampanje - kaže komunikacijski stručnjak Krešimir Macan.

"To ne pripada u kampanju. To je prljava kampanja. To je sada stvar gdje treba reagirat etičko povjerenstvo pri DIP-u, ali oni uvijek reagiraju po prijavi. Dakle, netko treba prijavit, iako mislim da bi trebali bit proaktivni", komentirao je Krešimir Macan, izborni analitičar RTL-a.

Međutim, Macan smatra kako ova ista pravila ne vrijede i za plakat koji je osvanuo u Osijeku ako su navodna naslovnica i citat vjerodostojni. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Božo Skoko kaže da u praksi se kod negativne kampanje često ostvari suprotno od nauma autora. 

"Takav tip kampanje prvenstveno jača ugled nekog kandidata u njegovom biračkom tijelu, a ne, kao što se to smatra, da se poljulja sama njegova veličina ili imidž", istaknuo je Božo Skoko, izborni analitičar RTL-a.

Jer dva dana prije izbora – birači su ionako već odlučili.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Brak na prvu UK
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo