Dva plakata osvanula na Sisačkoj cesti pokraj Velike Gorice osvanuli su plakati koji prikazuju tobožnji izvadak iz matične knjige rođenih SDP-ovog Borisa Lalovca, gdje se pod nacionalnost navodi Jugoslaven. No da je prljava kampanja na štetu bliskog mu suradnika išla i korak dalje – ukazao je i šef SDP-a.
"Ljudi koji idu okolo kao jučer njemu u rodno selo njegovog oca, koji nije u Hrvatskoj, nego je u susjednoj državi, pa gledaju koji su mu geni i odakle su mu krvna zrnca", prepričao je predsjednik SDP-a Zoran Milanović.
Na plakatima u Osijeku kao negativac se ovaj put pojavio i
Tomislav Karamarko s naslovnice dnevnog lista i
navodnim citatom. Nepoznati autor podsjeća kako je današnji šef
HDZ-a sudjelovao u uhićenju Ante Gotovine.
"Trudili smo se svo ovo vrijeme biti afirmativni. S druge
strane, nositelj negativne kampanje pune teških riječi pa i
mržnje, nsitelj te kampanje je upravo predsjednik SDP-a
Milanović", optuživao je Gordan Jandroković.(Foto: Davor
Javorovic/PIXSELL)
Sadržaj kojim se Borisa Lalovca vrijeđa na
nacionalnoj osnovi, što je protuzakonito, ne može biti dio
kampanje - kaže komunikacijski stručnjak Krešimir
Macan.
"To ne pripada u kampanju. To je prljava kampanja. To je sada
stvar gdje treba reagirat etičko povjerenstvo pri DIP-u, ali oni
uvijek reagiraju po prijavi. Dakle, netko treba prijavit, iako
mislim da bi trebali bit proaktivni", komentirao je Krešimir
Macan, izborni analitičar RTL-a.
Međutim, Macan smatra kako ova ista pravila ne vrijede i za plakat koji je osvanuo u Osijeku ako su navodna naslovnica i citat vjerodostojni.
Božo Skoko kaže da u praksi se kod negativne kampanje često
ostvari suprotno od nauma autora.
"Takav tip kampanje prvenstveno jača ugled nekog kandidata u
njegovom biračkom tijelu, a ne, kao što se to smatra, da se
poljulja sama njegova veličina ili imidž", istaknuo je
Božo Skoko, izborni analitičar RTL-a.
Jer dva dana prije izbora – birači su ionako već odlučili.