STRAH, NEMIR, NELAGODA /

Pravobraniteljica za djecu traži odgodu odluke o ukidanju pomoćnika u nastavi

Ukidanje pomoćnika može kod djeteta izazvati strah, nemir i nelagodu

9.9.2019.
12:51
VOYO logo

Pravobraniteljica za djecu Helenca Pirnat Dragičević uputila je u ponedjeljak preporuku Ministarstvu znanosti i obrazovanja da se započeti proces odlučivanja o ukidanju podrške pomoćnika u nastavi za učenike s teškoćama u razvoju odgodi za sljedeću školsku godinu.

"Iz prijava roditelja i medijskih napisa pravobraniteljica je doznala da je određenom broju učenika s teškoćama razvoju, koji su u prošloj školskoj godini imali pomoćnika u nastavi, to pravo ukinuto pred sam početak nove školske godine. Osim toga, neki učenici ni tjedan dana prije početka nastave još nisu znali u koji će razred ići, hoće li imati pomoćnika u nastavi, odnosno, na koji će im način škola pružati potrebnu podršku ako ostanu bez pomoćnika", priopćeno je iz Ureda pravobraniteljice za djecu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ta se odluka ne tiče samo djece i njihovih obitelji, već i odgojno-obrazovnih ustanova koje trebaju organizirati nastavni proces i pripremiti školsko okruženje za djecu s teškoćama u razvoju, stoga njezino donošenje u zadnji čas i bez dovoljno vremena za prilagodbu, stvara osjećaj neizvjesnosti i nesigurnosti kod svih, upozorava Pirnat Dragičević.

Ne ulazeći u autonomiju Ministarstva znanosti i obrazovanja u donošenju odluke o ukidanju pomoćnika u nastavi i ne dovodeći u pitanje potrebu periodičnog procjenjivanja vrste i intenziteta podrške za učenike s teškoćama u razvoju, pravobraniteljica izričito upozorava da je donošenje odluke o ukidanju podrške pomoćnika u nastavi netom pred početak školske godine neprimjereni postupak.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ukidanje pomoćnika može kod djeteta izazvati strah, nemir i nelagodu

"Takvo postupanje može kod djeteta izazvati strah, nemir i nelagodu te negativno djelovati na povratak djece u školske klupe, odnosno na prvi susret djeteta sa školom", ocijenila je Pirnat Dragičević.

Poručila je kako proces procjene napretka učenika i podrške koja mu je potrebna treba biti transparentan te o njemu trebaju biti obaviješteni svi sudionici procesa - kako učenik i roditelji, tako i škola, uredi državne uprave i osnivači škola.

Također je učenicima, za koje se odluči da mogu nastaviti školovanje bez podrške pomoćnika u nastavi, nužno ostaviti razuman period za prilagodbu i pripremu za novi, drukčiji način školovanja. Mišljenja odgojno-obrazovnih djelatnika i stručnog tima škole iznimno su važna i neophodna za donošenje konačne odluke o vrsti i intenzitetu podrške za učenike s teškoćama u razvoju, naglašava Pirnat Dragičević.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pravobraniteljica stoga preporučuje da se proces odlučivanja o produživanju, odnosno ukidanju podrške pomoćnika u nastavi za učenike s teškoćama u razvoju odgodi za školsku godinu 2020./2021, a ova školska godina iskoristi za sve predradnje i pripremu djeteta i školskog okruženja za mogući nastavak školovanja bez podrške pomoćnika u nastavi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo