Kineska državna kompanija China Road and Bridge Corporation najozbiljniji je kandidat za izgradnju Pelješkog mosta, a u idućih desetal dana trebala bi biti prihvaćena najjeftinija ponuda CRBC-a vrijedna 2,08 milijardi kuna bez PDV-a, doznaje Novi list.
U ovom trenutku u tijeku je završna evaluacija sve tri pristigle ponude u Hrvatskim cestama te definitivna odluka još uvijek nije donesena, ali je prema neslužbenim informacijama, kineska državna korporacija vrlo blizu odabiru, kako zbog najmanje cijene koja je gotovo 600 milijuna kuna jeftinija od kunkurencije, tako i zbog bankarskih garancija te izuzetnih referenci CBRC-a.
U kineskom su konzorciju inače i tvrtke CCCC Higway Consultants, CCCC Second Higway Engineering i CCCC Second Harbour Engineering.
Tri ponudđača predala su svoje zahtjeve u drugom krugu tendera za projekt izgradnje Pelješkog mosta i pristupnih cesta, a osim Kineza ponude su stigle i od austrijskog Strabaga koji je ponudio cijenu u 2,662 milijardi kuna bez PDV-a te od talijansko-turske zajednice ponuditelja koju čini Astaldi s turskom tvrtkom Ictas, čija je cijena 2,551 milijardi kuna bez PDV-a. Kineska korporacija već radi na velikim projektima u Crnoj Gori i Srbiji, gdje su osnovali svoje podružnice.
U Crnoj Gori je u tijeku jedan od najvećih infrastrukturnih projekata u povijesti ove zemlje, a riječ je o izgradnji autoceste koja će povezati luku Bar s mjestom Boljare u Srbiji u dužini od 169,2 kilometra, piše Novi list.